Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Golf Time

Salač: Nemám problém sednout po pádu na motorku. Kdybych se ale bouchl do hlavy, byl by problém

Dočkal se, v příští sezoně už pojede o kategorii výš. V posledních závodech v mistrovství světa kategorie Moto3 to ale Filipu Salačovi moc nelepilo – poslední tři velké ceny nedokončil. Naposledy měl jediný český závodník v motocyklové VIP společnosti těžký pád předminulý víkend v Americe, po němž skončil v nemocnici na pozorování. Už o víkendu ale závodil v Mostě.

Filip Salač (vlevo) v závěsu za soupeřem
zdroj: Reuters autor: Jennifer Lorenzini

Je to něco přes týden, co jste po tvrdém pádu v Americe skončil v nemocnici. Minulý víkend už jste ale závodil ve vytrvalostním šampionátu v Mostě, jak se cítíte teď?

"Mám už jen trochu problémy s ramenem a s loktem – mám v něm pořád krev a přemýšlím, že půjdu k doktorovi, aby mi ji vytáhli. Ale hrudník už mě skoro nebolí a hlava je taky lepší. I po zátěži v Mostu už je to taky v pohodě. Nejvíc mě bolela sedřená dlaň v rukavici při brzdění. Na té velké motorce to bylo dost cítit. Ale to ostatní jsem kvůli adrenalinu při závodě skoro nevnímal."

Vy jste byl v Americe po pádu chvíli v bezvědomí, takže jste měl nejspíš otřes mozku, neříkali vám lékaři, abyste si dal pauzu od závodění?

"Měl jsem otřes mozku a doporučovali mi, abych nejezdil, protože kdybych se znova bouchl do hlavy, tak by to byl dost problém. Ale já jsem se nakonec rozhodl, že pojedu, a dobře to dopadlo."

Nebyl to moc velký risk, přece jen v Mostě to byla jiná motorka, jiné závody...?

"Nemyslím si. Ta motorka, i když jsem na ní před tím nikdy nejel, je ve finále jako každá jiná, jen silnější. A to by pak člověk nemohl chodit ani ven, aby se nezranil. To je sice trochu nasazené, ale trénovat musím, a já to bral jako hodně dobrý trénink na zpestření přípravy. Byla to dobrá zkušenost, najel jsem na té velké motorce strašně moc kol a na podobné budu příští rok závodit. A hrozně mě to bavilo. Jak je ta motorka větší a silnější, tak si s ní můžete víc hrát. Určitě to bylo lepší než motorka pro Moto3. Už se těším na příští rok."

Je nám líto, video expirovalo.
Salač po havárii plánuje start v dalším závodě

Poslední závody v Moto3 jste nedokončil, některé po pádech – ty se vám před tím docela vyhýbaly, v čem vidíte příčiny?

"Myslím, že to byla shoda náhod. Třeba v Americe jsme zvolili tvrdou gumu a já na ní tlačil asi až moc. Občas to byla smůla, občas moje vina, ale doufám, že tu smůlu už jsem si vybral a teď v Misanu už bych měl dojet."

Jak se s tím vyrovnáváte? Každý pád bolí, a když jich přibývá, není to určitě nic příjemného. Je to tak, že se potom musíte trochu přemlouvat, abyste zase do toho šel naplno?

"S tím nemám problém. Už jsem si na to zvykl, a když jsem po pádu v Americe sedl v Mostě na motorku, tak jsem hned jezdil rychle. Takže je to spíš na psychiku, protože mám zodpovědnost vůči týmu a sponzorům."

Už máte podepsanou smlouvu pro příští sezonu ve vyšší kubatuře Moto2, ulevilo se vám, že jste se toho dočkal?

"Rozhodně. Řešilo se to dlouho a volná místa se postupně obsazovala. Takže jsem měl trošku strach, co se mnou příští rok bude. Teď už můžu jezdit s klidnou hlavou."

Ilustrační foto
zdroj: ČT sport

Ale taky jsem slyšel názory, že teď už jste myšlenkami právě o kategorii výš...

"Tak to určitě není, snažím se jet každý závod to nejlepší, co můžu. Teď se soustředím na tuhle sezonu, a až skončí, tak se teprve začnu připravovat na příští rok."

Silnější i větší motorka by vám měla podle odborníků víc vyhovovat hlavně kvůli vaší postavě. Vidíte to stejně?

"Přesně tak, jsem těžší a vyšší. Líp se na ní hýbu, líp se mi na té motorce pracuje. A těším se moc."

Už jste si vyzkoušel motorku pro Moto2?

"Ještě ne. Po posledním závodu ve Valencii se ale přesuneme do Jerezu a tam mě čeká první testování."

Ještě vás čeká závěr sezony v moto trojkách, s čím do toho jdete?

"Uvidím, jak to půjde. Každopádně se těším, nechci si ale dávat žádné cíle."

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články