Kopfstein se chystá na triatlon, létá air show a v restart Air Race stále věří
Ve zmrtvýchvstání slavné soutěže Red Bull Air Race stále věří elitní akrobatický pilot Petr Kopfstein, byť to bude velmi složité. V poslední době se ovšem nenudí ani trochu. Dokonce se nyní chystá startovat ve víkendovém karlovarském triatlonu a zahrál si i v upoutávce na tenhle tradiční závod, kde suploval Josefa Abrháma ve slavné scéně z filmu Vrchní prchni. Světový pohár v triatlonu můžete sledovat v neděli v přímých přenosech na ČT sport i ČT sport Plus.
"Zkusil jsem i poloviční Ironmany. Tady ve Varech půjdu závod potřetí a pak jsem absolvoval i nějaké menší lokální závody," vysvětluje s tím, že ve Varech, kde žije a kde se v neděli koná už poněkolikáté i Světový pohár v olympijském triatlonu, si vždycky zazávodí v krásném prostředí rád.
"Celého Ironmana jsem ještě neabsolvoval, protože mám dvakrát operované koleno a pro něj by to bylo asi moc, ale poloviční tratě jsou pro mě tak akorát," tvrdí.
A jako přípravu dělá i další sporty. "Dělám všechno možné. Jezdím na kole, plavu, lyžuju, běhám na běžkách, celý život hraju tenis," popisuje svoje oblíbené sporty.
Pro létání to samozřejmě také využije. "Tam je hlavní, abych byl celkově fit, a ty sporty mi k tomu samozřejmě pomáhají. Ale důležité je trávit co nejvíc času v letadle. A letos přes léto bylo různých air show paradoxně víc než kdy jindy. Byl po tom obrovský hlad, lidé byli nadšení. Létal jsem v Německu, Rakousku a samozřejmě hlavně u nás," popisuje, že po covidu se život opět rozjíždí naplno.
"Už se plánují i akce na příští rok, takže vše běží," dodává.
V restart Air Race po odchodu velkého sponzora Red Bullu stále doufá. Je připravený naskočit do kolotoče závodů, ale budoucnost tohoto sportu je stále velmi nejistá. Zájem o restart Air Race měly dvě skupiny – jedna byla londýnská, té věřil víc Martin Šonka, druhá je saúdská a na ni spoléhal právě pilot z Karlových Varů.
"Jsme s promotéry stále v kontaktu a před třemi týdny nám bylo potvrzeno, že až se situace uklidní, tak se do toho pustí znovu. Pevně věřím, že se tak brzy stane," říká s lehkou dávkou nejistoty.
Hned připojuje realistický pohled na věc. "Takto nákladné projekty v motorsportu je teď velmi složité rozjíždět a bylo by těžké je i udržet, kdyby něco už běželo," tvrdí pilot, jenž už se závodní akrobacii skončil a věnuje se primárně air show na leteckých dnech, firemních a soukromých akcích.
"Je pro mě teď prioritou udržet závodní stroje a tým v provozu. Náklady na provoz takového letadla jsou obrovské, takže se musíme otáčet," dodává.
Oba letouny, pro akrobacii i pro air show, má ale stále připravené v podstatě na okamžité znovu spuštění a celý tým je schopen hned naskočit do závodního režimu. Ovšem v téhle nejisté době, je to velmi složité. "Čas ukáže, naděje přece umírá poslední," dodává Kopfstein.