Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Následuje
Panorama

Prokop před Dakarem: Simulace v písku i kalup během přípravy

Bělá pod Bezdězem - Martin Prokop a jeho tým finišují s přípravou na blížící se Rallye Dakar, na kterém se představí podruhé, ale poprvé s vlastním týmem. Mechanici tak momentálně naplno pracují na vozu Ford Raptor, s nímž se bude snažit navázat na čtrnácté místo z letošního roku. "Všichni už mají červené oči a je to opravdu maraton. Je ale nádherné sledovat, co v téhle únavě dokážou," uvedl český jezdec.

"To, co zažívám já i tým, jsme ještě nezažili. Máme za sebou hodně velké spěchy, ale většinou to trvalo řádově dny, kdy jsme nestíhali přípravy na závody. Teď jsou to týdny a ještě nás čeká deset dní příprav," řekl Prokop. "Kluci v dílně zůstávají sedm dní v týdnu do půlnoci. Myslím si ale, že to brzy přejde v to, že budou dělat nonstop," uvedl.

Věří, že auto bude připravené výborně. "Máme to dost odzkoušené. Pomohl nám i fakt, že jsme auto poslali na testování do Dubaje, kde jsme jezdili v poušti ve vysokých teplotách. Auto dostalo záhul," řekl Prokop, který je s množstvím testovacích kilometrů spokojen. "Samozřejmě, že jsme mohli odjet o 5000 kilometrů více, ale udělali jsme vše, co šlo," podotkl.

Do Dubaje odletěl proto, aby získal větší jistotu při jízdě v dunách, kterou považuje za svoji největší slabinu na Dakaru. "Splnilo to účel," uvedl Prokop, jenž se do Spojených arabských emirátů vydal bezprostředně po startu na Španělské rallye.

Simulaci závodu v písku si maximálně užil. "Je to něco fantastického. Vždy jsem se toho nejvíce obával, protože jsem o tom nic nevěděl. Náklony, sjezdy, výjezdy, čtení písku, o tom jsem neměl páru. Teď to byla dokonalá simulace podmínek závodu, což bylo skvělé," liboval si.

Naplno si tak vyzkoušel spolupráci s novou rakouskou navigátorkou Ilkou Minorovou, která nahradí jeho tradičního spolujezdce Jana Tománka. "Známe se z mistrovství světa, kde patří mezi nejzkušenější. Obdivuji její klid a přístup k jezdcům. A myslím si, taková německá preciznost v přípravě je dobrá i v navigaci," uvedl Prokop na adresu Minorové, jež v MS odjela přes 100 závodů a řadu let navigovala Nora Henninga Solberga.

Na Dakaru se ale představí poprvé. "Samozřejmě, že to může být problém. Fyzičku má ale výbornou a věřím, že se vyrovná i s psychickou náročností závodu," uvedl Prokop. "Na palubě musí být vždy jeden lídr a druhý musí věřit tomu, co druhý dělá. A to se nám, myslím, podařilo nastavit," dodal.

Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Prokop v SZ: Dakar je pro mě splněním dětského snu
Zdroj
ČT sport, ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články