Přesně takto by měl Dakar vypadat, pochvaloval si Macík mladší a souhlasil i se svým otcem
Spokojeni s druhým místem, což je nejlepší týmový výsledek v historii, se vrátili z Rallye Dakar Martin Macík junior i senior. Sedlčanský tým na slavné soutěži zajišťoval účast hned tří kamionů Iveco, v hlavní roli byla ale posádka Macíka mladšího, která nestačila jen na Nizozemce Januse van Kasterena.
"Na Dakar jsme jeli s nějakým cílem a myslím si, že jsme ho splnili. Dakar pro nás byl úspěšný," řekl Macík starší. "Pro mě osobně to byl jednadvacátý Dakar a byl jeden z delších. A s ohledem na počasí i jeden z nejtěžších. Vyrovnalo se to podmínkám, které panovaly v Peru a Bolívii. Vyškolil nás déšť, mráz a chlad," uvedl šéf a majitel týmu MM Technology.
Macík mladší při svém jedenáctém dakarském startu, devátém v pozici pilota, vyhrál čtyři etapy a prakticky od začátku rallye se držel v popředí průběžného pořadí. Už v druhé etapě ale ztratil po technických problémech téměř 80 minut.
"Od prvního dne byla rallye extrémně vyrovnaná, stačila jedna chyba a hned tě někdo předjel. Bylo to na lokty, ale líbilo se nám to. Stále se bojovalo," pochvaloval si navigátor František Tomášek. "Jeli jsme extrémně rychle a bez stresu, troufnu si říct. A konečné druhé místo? Přibližovali jsme se k výsledku jako na horské dráze a na konci jsme se k němu dostali," usmíval se Tomášek.
Macík se po 10. etapě posunul na průběžné třetí místo, o den dříve ale vypadl z reálného boje o celkový triumf, když zapadl v bahně a ztratil dalších 50 minut. "Bylo to čistě o štěstí. Nic jiného v tomto případě nerozhodovalo," řekl mechanik David Švanda. Sedlčanské posádce v danou chvíli navíc uškodilo, že jela jako první a pro kamiony takzvaně otevírala trať. "Ostatní nás tam viděli, a přesto řada z nich měla také velké problémy," podotkl Švanda.
Organizátoři 45. ročníku slavné soutěže dopředu slibovali, že bude rallye hodně náročná, což se potvrdilo. "Ale přesně takhle by měl Dakar vypadat," řekl Macík mladší. "A mohl by být klidně delší. Jen bez někdy zbytečných přejezdů. Ty byly ale náročné hlavně pro motorkáře, pro které jsou často nebezpečnější než samotné etapy," uvedl Tomášek.
Většina českých účastníků se ze Saúdské Arábie vrátila v noci na úterý, tým MM Technology ale už nyní myslí na budoucnost. "Měli bychom slavit, ale my jsme trošku jiní. Už plánujeme další závody. Budeme stavět další dva speciály, které půjdou do světa. Vedle toho pokračujeme ve stavbě elektrického kamionu," řekl Macík mladší.
Výhodou je, že stávající speciál se nemusí výrazně upravovat. "V telefonu mám drobný seznam 20 nebo 30 bodů, na které se musíme zaměřit, což je super. Dříve jsem těch bodů měl asi 300," pousmál se Macík starší, jenž má techniku v týmu na starosti. "Z pohledu závodů nás čeká tradiční testování v Tunisku, Baja Aragon a Marocká rallye, což bude poslední test před Dakarem," dodal Macík mladší.
V příštích týdnech celý tým čekají setkání s fanoušky v rámci projektu Posedlí Dakarem.