Kolomý v prachu ztratil: Nebylo vidět na metr a odešla nám elektrika
San Miguel de Tucumán - Martin Kolomý s tatrou přišel v úterní druhé etapě Rallye Dakar o vedení mezi kamiony, nic si z toho ale nedělal. Na prašné trati a ve vysokých teplotách nechtěl zbytečně riskovat. Navíc měl podobně jako Aleš Loprais problémy s "hlídačem" maximální rychlosti.
"Jeli jsme hodně v prachu. Na metr nebylo vidět. Hodně rizikový, tak jsme jeli, jak to šlo. Odešla nám ale elektrika, takže jsem se obával překročení povolené rychlosti. Museli jsme si to hodně hlídat a to nás stálo čas," uvedl člen týmu Buggyra Racing, který klesl na třetí místo.
Vedro a maximální rychlost. Podívejte se na video týmu Tatra Buggyra Racing:
Do vedení se dostala nizozemsko-česká posádka Martin van den Brink, Daniel Kozlovský, Marcel Blankestijn s kamionem Renault, který postavil český tým MKR Technology. "Je to parádní. Venku bylo neuvěřitelné vedro a v kabině jsme se doslova pekli, ale mám ten pocit, že čím náročnější jsou podmínky, tím lépe Martin dokáže jet. Ve dvou dnech dvě česká pódia. Nebylo by špatné v takové bilanci pokračovat," uvedl Kozlovský.
Loprais v problémech, Macík jel naplno
Až tak spokojený nebyl Aleš Loprais, jenž stejně jako Kolomý bojoval s nefunkčním "hlídačem" maximální rychlosti a bál se penalizace za její překročení. "Moc nám to nešlo. Hodně se prášilo. Bylo to o přežití a to se nám povedlo," řekl Loprais, který klesl na 11. místo. Stejně jako Kolomý nakonec žádnou penalizaci nedostal.
Třináctý už je Martin Macík mladší. "Tohle už byla klasická Argentina, jak ji známe. Jen trochu teplejší než bývá zvykem. Mastili jsme to stočtyřicítkou všude, kde se dalo. Technika fungovala na jedničku, takže jsme postupně předjížděli auta před námi," uvedl mechanik Michal Mrkva.