Dakar se s Podmolem nemazlí: Bolí mě celé tělo, ale jsem rád, že jsem v jednom kuse
Už toho má ze sebou dost a s sebou také. Například čtyřicet šroubů v obou holeních po posledním hodně vážném karambolu. A teď si bývalý mistr světa ve freestyle motokrosu Libor Podmol natvrdo potvrzuje to, co už věděl: že Rallye Dakar, a ještě k tomu na motorce, je hodně drsná záležitost.
V Saúdské Arábii měl hned při testovací jízdě pád, při němž si natloukl a plival krev. "Poprvé v saúdských píscích a hned jsem dostal nafackováno. Musím se hodně učit a dávat pozor. Neumím ty jejich duny číst a takhle to pak dopadá," napsal na Facebook, který sleduje téměř sto tisíc jeho příznivců. "Zítra bude líp," napsal na závěr před sobotním prologem.
Jenže pozítří už tomu tak docela nebylo. V první etapě měl hodně těžký pád. "Tak první den za mnou a byl to křest ohněm," uvedl po úvodní etapě, kdy jezdce čekaly dlouhé kilometry plné velkých kamenů i náročná navigace.
Podmol je zvyklý z freestylu létat na motorce vzduchem, ale "dakarský" let je pro něho varováním do dalších kilometrů. "Jelo se mi dobře, svižně, předjížděl jsem a nikdo nepředjel mě. Jel jsem kolem 30. místa bez ztráty waypointu," popisoval své pocity až do tvrdého pádu v době, kdy už měl za sebou i s přejezdem přes pět set kilometrů v sedle.
Jenže to se mělo rychle změnit. "Až na 205. kilometru jsem šel na tlamu ve velké rychlosti poté, co jsem asi přehlédl koryto od vody. Matně si pamatuju, že tam byla dvě menší koryta, která jsem si plynem přizvedl, ale to třetí velký už jsem neviděl a to mě katapultovalo přes řídítka," snažil se rozpomenout na pád, jejž mu popsal závodník jedoucí za ním.
"Říkal, že jsem se kutálel pětadvacet metrů i s motorkou. Moc si to nepamatuju, jen že jsem byl zmatenej, měl nafouklý airbag a myslel jsem si, že jsem v půlce Dakaru. Zůstala tam kamera, pípák na poslední záchranu i moje zelená karta (za to asi dostanu ještě penaltu...). Byl jsem tak mimo, že jsem si vůbec nevšiml, že to ze mě opadalo," popisoval dále na Facebooku, co si z karambolu pamatoval.
S poškozenou navigací dojel do cíle etapy za dalšími závodníky a rozhodně se necítil komfortně. "Bolí mě celé tělo (hlavně rameno a kyčel dostaly ránu), ale motorku dáme do kupy a zítra na to zase vlezu. Jsem rád, že jsem v jednom kuse, i když pochroumanej. Jen už se teď bojím, jak mě to všechno bude bolet zítra," vzkázal 46. motocyklista v pořadí před dnešní porcí 648 kilometrů, z nichž 450 byl měřený úsek. V ní skončil jednašedesátý se ztrátou hodiny a padesáti minut na vedoucího Barredu.