Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Evropská a Konferenční liga UEFA

Podmol jezdí exhibice a chystá se na Dakar. Na motorce jsem lepší člověk, tvrdí

Má za sebou tolik zranění, že by mohl dostat do problémů malou zdravotní pojišťovnu a sebe do depresí, ale opak je pravdou. Libor Podmol o víkendu s bratrem Filipem a Matějem Časákem vyhráli týmovou soutěž v rámci freestylové soutěže Night of the Jumps ve Švýcarsku a už ve čtvrtek mířil v autě na další exhibici do Varšavy. K tomu se připravuje na Rallye Dakar, kde chce útočit na bednu v kategorii Original, která se dříve jmenovala malé moto.

Libor Podmol v Curychu
zdroj: Libor Podmol

V Curychu porazili i tým v čele s mistrem světa Lucem Ackermanem. "V téhle konkurenci to bylo trochu nečekané, ale ukázali jsme, že v naší malé zemi máme dobrých freestylerů dost. A to nás těší," vysvětluje chlapík, který si při velkém karambolu při závodě mistrovství světa v Mnichově před čtyřmi lety polámal obě nohy a málokdo počítal s tím, že se vrátí k freestylu. Ale jak je vidět, bývalý světový šampion a dvojnásobný vítěz X-Games si nedá pokoj.

Lehké triky nečekejte

A kdo by čekal, že vůbec nejúspěšnější jezdec v historii freestylu už v devětatřiceti letech radši volí jen jednodušší triky, ten by se spletl. "Kromě jednoho triku jsem jel stejnou jízdu jako v době, kdy jsem ještě vyhrával závody. Zařadili jsme se za sebe od čtvrtého do šestého místa, zatímco ostatní tam měli vždycky nějakého chybátora, a tak jsme vyhráli," vysvětluje Podmol, který už několikrát málem přesedl z krosky na invalidní vozík.

"Jsem v pohodě, na motorce se cítím dobře, tak proč bych si s klukama jen tak nezazávodil," vysvětluje s tím, že už to ale tolik neprožívá.

Přiznává, že kdyby světový šampionát nebyl zrušený, tak by do něho v příští sezoně ještě nastoupil. Ale i tak se v nadcházející sezoně chce freestylu věnovat. "Ale jinak všechnu přípravu směřuji k Dakaru 2024 a pak se uvidí, jak to všechno dopadne."

Levá noha už je bez šroubů

Zpřelámané nohy po fatálním pádu při závodech v Mnichově, kde mu kosti následně lékaři zpevnili téměř padesáti šrouby, už opět fungují, jak mají.

"Po Dakaru 2023, kde jsem měl hned v první etapě pád a kompresně hnuté dva obratle, jsem využil pauzu k tomu, aby mi vyndali šrouby. Plán byl: všechny z obou nohou. Ale když jsem se probudil, tak jsem viděl, že rozřezaná je jen ta levá. Operace nebyla úplně nejjednodušší a s primářem Hospodárem, který mi to na Malvazinkách dělal, jsme se dohodli, že tělu dáme chvíli pauzu a na tu druhou nohu se podíváme později. Takže po Dakaru 2024. Ta noha, z níž se vyndala železa, je o poznání lepší a věřím, že ji pravačka bude následovat," popisuje svůj stav.

Umí se na věci dívat z té lepší stránky. Tak má na jednu stranu výhodu, že loni skončil Dakar hned v úvodní etapě. "Tak jsem si ty věci moc neužil a ani je nepoškodil, takže to jen sbalím do tašky, co jsem měl přichystáno na letošní ročník, a tentokrát to určitě chci dokodrcat do cíle, nejlépe s nějakou plackou na konci," dodává.

Vyhrát nejdrsnější soutěž světa

I když Dakar nikdy nebyl zrovna jeho šálek kávy a poprvé ho absolvoval, aby dokončil to, co začal jeho otec, také známý závodník, který tragicky zahynul při automobilové nehodě, nyní chystá už třetí start.

"Vybral jsem si kategorii bez pomoci, kde jede každý za své, bez mechaniků, o níž se říká, že je nejdrsnější na světě. Chci ji dojet, abych ji měl v check listu. A k tomu je taková, že bych ji mohl i se svojí rychlostí vyhrát. Jsem závodník a trofej z Dakaru by se mi doma líbila," vysvětluje, kde hledá motivaci.

K tomu tvrdí, že ho rallye naplňuje. "Jen je fakt, že zrovna Dakar je trochu moc dlouhý," uvažuje nahlas.

Dobrá příprava v Rumunsku

V rámci přípravy na slavný pouštní závod absolvoval i Rumunskou rallye, která je součástí mistrovství Evropy a v níž skončil druhý.

"Jel jsem tam sám autem, spal ve stanu a všechno na motorce jsem si dělal sám. To byla dobrá příprava. Stresoval jsem se s opravami, rozbila se mi třeba elektronika. Tam jsem se ujistil, že to zvládnu i na Dakaru a těším se na něj," říká sebejistě po účasti na hodně rychlém závodě, který nedokončila třetina účastníků kvůli zraněním nebo technickým problémům.

Je nám líto, video expirovalo.
Libor Podmol o své nehodě na Dakaru

Hlavní film bude z letošního Dakaru

Stále má co dělat, a když zrovna nezávodí na motorce, píše knihy (dva své deníky) nebo chystá filmy – naposledy dokument z Dakaru Cesta je cíl a hraný film Adam, s nimiž jezdil po kinech v republice a besedoval s diváky. Nyní se snaží je dostat do televize nebo na nějakou platformu, kde by se to mohlo dostat mezi víc lidí.

"I z letošního Dakaru, kde jsem brzy vypadl, jsem udělal dokumentík, s nímž jsem objel pět kin společně s týmem Feš-feš, který mi na Dakaru pomáhal, ale beru to jen jako přípravu na ten hlavní film, který chystáme, doufám, ze zdárného konce nadcházejícího ročníku," popisuje své další plány Podmol a připouští, že kdyby se mu ten ročník hodně povedl, tak by to mohl být jeho poslední Dakar a pak příští sezona i poslední ve freestyle motokrosu.

Freestylem vydělává na Dakar

Ale zase tak jistě to nevidí, protože... "Zatím se mi jezdí dobře, baví a naplňuje mě to. Pořád se tím taky i tak nějak živím. Třeba letos jsem měl asi nejvíc freestylových exhibic od mého zranění. Jezdím kolem světa a předvádím lidem to, co jsem se naučil za posledních dvacet let. Času je málo a nejde se věnovat úplně všemu," zamýšlí se nad během času.

"V květnu a červnu jsem se připravoval na Dakar a bylo to skvělé, ale teď v létě, kdy mám skoro každý víkend nějakou exhibici a musím cestovat... Freestyle vlastně dělám proto, abych vydělal nějaké kačky a v lednu je mohl utratit za dva týdny v poušti na Dakaru," vysvětluje.

Manželka, s níž má závodník dvě děti, si už zvykla. A Podmol asi tuší proč. "Ví, že by mi to chybělo. Život je jen jeden, dokud mě to bude bavit, tak do toho budu bušit. A já jsem celkově lepší člověk, když se svezu na motorce. Takže myslím, že i ona chce, abych jezdil, dokud to půjde, protože pak se mnou třeba nebude doma k vydržení," dodává s úsměvem.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články