Pirelli ustupuje – po Monaku se vrátí k osvědčeným pneumatikám
Barcelona - Výhradní dodavatel pneumatik pro F1, firma Pirelli, vyslyší volání kritiků a od červnové Velké ceny Kanady je změní tak, aby se méně opotřebovávaly. Italský výrobce tak reagoval na další výčitky, která se na jeho adresu snesly po závodě ve Španělsku. Na okruhu v Barceloně museli jezdci dokonce čtyřikrát do depa měnit obutí. Pirelli se vrátí ke struktuře z minulých dvou sezon. Se současnými pneumatikami absolvují týmy ještě šestý závod sezony v Monaku.
"Neměli jsme v úmyslu docílit toho, aby byly potřeba čtyři zastávky v boxech, takže provedeme konstrukční změny. Chceme se vrátit ke dvěma nebo třem zastávkám," řekl serveru Autosport ředitel Pirelli pro motorsport Paul Hembery. Společnost se jinak brání, že jen plní zadání, aby učinila formuli 1 zajímavější.
Po barcelonském závodu se ke kritikům pneumatik připojil i promotér seriálu Bernie Ecclestone. "Jsou to špatné gumy. Tohle jsme nečekali, když jsme Pirelli zaúkolovali, aby vyrobili něco, co vydrží půlku závodu," řekl britský manažer. "O problému vědí a něco s tím udělají," dodal.
Na pneumatiky si stěžovali hlavně zástupci nejlepšího týmu posledních sezon Red Bullu, Mercedesu a McLarenu. Majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz uvedl, že současná formule 1 nemá se závoděním nic společného, když jezdci musejí schválně jezdit pomalu, aby ušetřili pneumatiky.
Pirelli ustupuje po krocích. Už pro Barcelonu připravila nové tvrdé pneumatiky. Střední, měkké a superměkké však zůstaly beze změny. "Tato nová směs pro tvrdé pneumatiky se hodně blíží těm z loňského roku, což by mělo týmům dát širší možnosti ve stanovování strategií," naznačil na začátku května sportovní ředitel Pirelli Paul Hembrey strategii návratu k osvědčeným modelm.
Je otázkou, jak se jezdci vypořádají s gumami při Velké ceně Monaka, neboť na tamním městském okruhu přijdou ke slovu i měkké a superměkké směsi.