Pech pošesté šampionem. Titul však po příbramské tragédii neslavil
Praha - Tituly a sport jdou v takové chvíli stranou, tak mluvil Václav Pech v Příbrami. Podnik domácího mistrovství ukončila tragická nehoda Jiřího Máši, při které zahynul jeho spolujezdec Jan Jindrle junior. Rozhodující souboj Pecha s Janem Kopeckým o celkové vítězství se tak nekonal. Jezdec Mini Cooperu se stal pošesté domácím šampionem za nezáviděníhodných okolností.
"Co může být horšího, než když při tvém milovaném sportu zemře člověk? Je to strašné. To jdou tituly a sport stranou," řekl Pech. Dobře si ale uvědomuje, že jezdci i jejich navigátoři do vozů usedají s rizikem, že se něco podobného může stát. "Rallye je nebezpečná, ale i proto nás láká. I za touto nehodou je shoda nešťastných náhod, které asi nikdo nikdy dopředu nepředpoví," podotkl šestatřicetiletý závodník.
Nešťastná nehoda pro Pecha ukončila jinak dobrou soutěžní sezonu, ve které vyhrál dvě rallye a čtyřikrát byl druhý za Kopeckým. Prakticky vždy s ním ale svedl vyrovnaný souboj. Základem bylo vylepšení vozu Mini John Cooper Works S2000, se kterým jel druhým rokem, ale loni auto nefungovalo. "Od továrního týmu Prodrive jsme dostali vůz, který nefungoval. Na konci roku jsme se ale zakousli, šli jsme svou cestou a dělali vše v našich amatérských podmínkách. Jen se zkušenostmi, které jsme měli z minulosti, kdy jsme si připravovali ford a mitsubishi," uvedl Pech.
Václav Pech:
"Jsme strašně pečlivě chráněni. Když se něco takového stane, tak je to souhra neskutečných náhod. Hrozně mě mrzí, že se něco takového stalo. Krátce po ukončení závodu jsem ani nevěděl, jak to dopadne. Věděl jsem jen, že když Honza Kopecký nedojede, tak my taky nemusíme a budeme mistři. Ani mě to ale nezajímalo."
Přestože všem na začátku připadalo, že se vrátili o osm deset let zpět, nakonec se jim podařilo jejich mini předělat a vylepšit. "Před rokem jsem ho nebyl schopen ani řídit. Nikdy dřív jsem se necítil v autě tak nebezpečně jako loni. Bylo špatně nastavené a nefungovalo. Po změnách jsem se ale v něm cítil bezpečně a začal jsem ho ovládat," přiznal.
Jeho výsledky našly odezvu i přímo u Prodrivu. Přestože mu zástupci týmu loni tvrdili, že podobné problémy má pouze on, letos už od něj zjišťovali, co udělal za úpravy a jak se mu vůz podařilo zrychlit a zvýšit jeho spolehlivost. "Bylo to takové zadostiučinění. Jejich přístup ale nechápu. Mohli loni říct, my to nevíme a dělejte si to po svém. Když jsme si v roce 2003 koupili auto od továrního týmu Ford, tak ten přístup byl úplně jiný. Od nich jsme měli všechny čerstvé informace. Z Prodrivu jsme byli zklamaní a až bych řekl, že to bylo diletantství. Jen ze zákazníků tahali peníze," podotkl Pech.
V letošním roce čekají Pecha ještě dva starty. V listopadu se představí na setkání mistrů v Sosnové na Českolipsku a na Pražském rallyesprintu.