Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Následuje
BBV po 25 letech

Salač jde správnou cestou, König to má do MotoGP dál, tvrdí Abraham

Je jim dvacet a stoupají vzhůru. Filip Salač ve světovém šampionátu silničních motorek postoupil z Moto3 do silnější Moto2 a Oliver König ze supersportů do MS superbiků. Je to správná cesta? "Určitě. Třeba Filip měl možná jít do Moto2 i dřív a rozhodně tam neměl zůstávat dýl," říká Karel Abraham, který prošel od Moto3 až do královské MotoGP.

Zkušený závodník odmítá hlasy typu: Kde jsou Salačovy výsledky? "Filip by se měl tuhle sezonu jenom učit, sžívat se s týmem, motorkou, poznávat tratě. On je sice zná, ale na téhle motorce je to úplně jiné. To všechno musí dostat pod kůži," tvrdí muž, který toho zažil mezi motocyklovou elitou hodně a pro kariéru nadaného mladíka, který ve čtvrtém závodě v nové kubatuře poprvé bodoval čtrnáctým místem, to vidí jako jasný krok vpřed.

Jako nejdůležitější pro Salačovu kariéru vidí až příští sezonu. "Tam už od něho budou všichni chtít vidět výsledky," říká Abraham jasně. "Ovšem tohle všechno ví i on, a proto ta další sezona zase pro něho bude náročná hlavně psychicky. Smlouvy jsou většinou na dva roky, a abyste získal další, je třeba něco ukázat," tvrdí muž, jenž ve dvaceti letech v Moto2 vyhrál Velkou cenu Valencie.

Ze superbiků do MotoGP je delší cesta

Pak se řeč stočila ke Königovi. "To je taky talentovaný jezdec. Ale kluci, kteří jezdí superbikový šampionát, tak se většinou vydají kompletně touhle cestou. Kdyby jezdil super výsledky, tak by byla reálná šance, aby odtud přešel do MotoGP, ale to se bavíme v řádech spousty let – tak třeba sedmi. A to by musel jezdit špičku v superbicích třeba tři roky," vysvětluje dvaatřicetiletý bývalý závodník.

Ovšem pro Königa vidí i jinou cestu do silničního šampionátu. "Mohl by přejít do Moto2, což se občas děje, ale ne moc často. Důležité je taky, jaké bude mít kontakty v MS na to, aby se tam protlačil. Z Moto2 je do MotoGP nejblíž. Devadesát procent závodníků tam jde právě odsud," tvrdí Abraham. Ze superbiků je to hodně výjimečné," tvrdí zkušeně.

A hned dodává, že ten jezdec musí být pro královskou kubaturu také něčím zajímavý. "Což pro nás s českým pasem zrovna moc neplatí," naznačuje malý potenciál tuzemského trhu. Hned ale dodává: "Ovšem nemožné to není."

Kdo bude další?

Další talenty za zmíněnou dvojicí podle zkušeného závodníka u nás nyní nejsou.

"Teď nevidím žádného Čecha, který by mohl během dvou–tří let naskočit v šampionátu do nejslabší kategorie Moto3. Red Bull Rookies Cup měl jet letos Kuba Gurecký, ale začátkem roku měl tragickou nehodu a už bohužel není mezi námi. Je to strašné," vzpomněl na talentovaného šestnáctiletého závodníka, který nepřežil nehodu při tréninku v hale.

Už jen Dakar

Sám Abraham poté, co mu tým před dvěma lety před sezonou vypověděl platnou smlouvu, už myšlenky na návrat zahnal.

"Kromě MotoGP jsem měl nabídky skoro odkudkoliv – z mistrovství superbiků v Americe, šampionátu superbiků, Endurance... Ale vážněji jsem zvažoval jen dvě nabídky. Závodit už jsem však nechtěl, a tak jsem si řekl o podmínky, které jsem čekal, že neprojdou, a ani mě nemrzelo, když se to i stalo," vzpomínal.

A pokračování v silničních závodech už odmítá. "Nejsem na to ani připravený. Dva roky jsem nezávodil, fyzicky na to nemám, přibral jsem deset kilo... To je problém. Jediné, co by mě zajímalo, je Dakar. A uvidím, jestli se to podaří, nebo ne," řekl s tím, že zatím ale ještě ani netuší, zda by jel na motorce, nebo...?

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články