Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Následuje
World Athletics Continental Tour Silver 2025

Nová sezona, nová motorka. Namotivovaný jsem hodně, říká Salač

Na další sezonu mezi špičkou závodů silničních motorek se chystá jediný Čech v kolotoči světového šampionátu. Třiadvacetiletý Filip Salač, který startuje v kategorii Moto2, má za sebou tradiční testy závodních strojů ve španělském Jerezu. "Těším se moc," přiznal před odletem k prvnímu závodu nové sezony, který se koná první březnový víkend v Thajsku.

Filip Salač
zdroj: Reuters autor: Kim Kyung-Hoon

Zima vám končí, jaká byla, dobil jste baterky?

Zima byla dobrá, ale poměrně krátká. V prosinci jsem si odpočinul od závodů, ale na motorce jsem jezdil pořád, i když jsem si to spíš užíval na elektrické krosce i na trialce s trenérem, panem Heiníkem. V lednu už jsem jako každý rok odcestoval do Valencie a tam jsem se připravoval na sezonu.

Jak jste na tom zdravotně?

Musím zaklepat. Jsem v pořádku, zima proběhla v pohodě, operovaná ruka mě netrápí. Fyzicky jsem na tom dobře, byl jsem schopný zajet simulaci závodu a ještě jezdit dál.

Máte za sebou dva testy. Ten poslední, oficiální, probíhal v tomhle týdnu v Jerezu. Jaké z nich máte pocity?

Bylo to super. Máme za sebou čtyři a půl dne testů – hned ten první v Protimau byl dobrý. Sžíval jsem se s motorku, hledal jsem nastavení a snažil jsem se dostat do toho motodvojkového stylu. Potom v Jerezu už jsem docela věděl, co motorka po mně chce, a tak jsme zkoušeli velké změny v nastavení, abychom při problémech věděli, jakým směrem máme jít.

Nová motorka. V týmu jste vyměnili Kalex za Boscoscuro, měl jste v tom nějaký hlas?

To rozhodl tým – my jezdci do toho nemáme co mluvit.

Vypadá to, že jste se změnou spokojený?

Určitě. I když v Jerezu byly podmínky trochu těžší. Byly jsme tam tři dny Moto2 a Moto3, takže hodně jezdců a jedna značka pneumatik. Takže se trať pogumovala takovým způsobem, že ten grip, teda přilnavost, byla tak velká, že jsme v zatáčkách měli problémy zadní kolo vůbec utrhnout, aby nám to pomohlo zatočit. Věřím, že teď v Thajsku to bude ještě lepší.

Máte nového parťáka v týmu Jakeho Dixona. Je pro vás týmový kolega důležitý?

Je to důležité pro mě i pro tým. Myslím, že jsme dobrá dvojka a odvedli jsme s Jakem dobrou práci. Pomáhali jsme si. Jeho strana zkoušela něco jiného než moje a navzájem jsme si předávali zkušenosti. Takže to určitě pro oba bylo pozitivní. Je v pohodě. Na večeři jsme spolu ještě nebyli, ale v paddocku si povídáme. Myslím, že jsme si sedli.

Seriál MS startuje už 2. března v Thajsku, jak se těšíte a s čím jdete do nové sezony?

Těším se moc. Nová motorka, nová sezona, po zimní pauze, do které jsem dal opravdu všechno, jsem namotivovaný hodně. Věřím, že bychom v Thajsku oba měli být do desítky. I když soupeři třeba Arón Canet jezdí na kalexu už čtvrtý rok a zná ho dobře, takže bude trochu ve výhodě.

Jaký je okruh v Thajsku?

Na ten se těším. Tím, že není tak využívaný, jako třeba v Jerezu, nebude tak pogumovaný a přilnavost tam bude lepší. Letím tam už teď s přítelkyní, která se připravuje na tamní soutěž Miss a čekají jí tam nějaké lekce a focení. Tak jsem se rozhodl, že poletím s ní o tři dny dřív. Co bych taky dělal v Čechách v té zimě. Také dost bojuju s jet lagem, tak to vyřeším takhle.

Jak se těšíte na návrat šampionátu do Brna? A je tam už nový povrch?

Hrozně moc se do Brna těším, stále nemůžu uvěřit, že se tam pojede. Podle mých posledních informací se už dělaly kačírky a má se frézovat povrch, dělat elektronická signalizace vlajek. Mělo by to být už brzy hotové. Věřím, že budu jeden z prvních, kdo si ten nový asfalt vyzkouší.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články