Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Následuje
Archiv D: Sport 1988

Nová sezona, nová motorka. Namotivovaný jsem hodně, říká Salač

Na další sezonu mezi špičkou závodů silničních motorek se chystá jediný Čech v kolotoči světového šampionátu. Třiadvacetiletý Filip Salač, který startuje v kategorii Moto2, má za sebou tradiční testy závodních strojů ve španělském Jerezu. "Těším se moc," přiznal před odletem k prvnímu závodu nové sezony, který se koná první březnový víkend v Thajsku.

Filip Salač
zdroj: Reuters autor: Kim Kyung-Hoon

Zima vám končí, jaká byla, dobil jste baterky?

Zima byla dobrá, ale poměrně krátká. V prosinci jsem si odpočinul od závodů, ale na motorce jsem jezdil pořád, i když jsem si to spíš užíval na elektrické krosce i na trialce s trenérem, panem Heiníkem. V lednu už jsem jako každý rok odcestoval do Valencie a tam jsem se připravoval na sezonu.

Jak jste na tom zdravotně?

Musím zaklepat. Jsem v pořádku, zima proběhla v pohodě, operovaná ruka mě netrápí. Fyzicky jsem na tom dobře, byl jsem schopný zajet simulaci závodu a ještě jezdit dál.

Máte za sebou dva testy. Ten poslední, oficiální, probíhal v tomhle týdnu v Jerezu. Jaké z nich máte pocity?

Bylo to super. Máme za sebou čtyři a půl dne testů – hned ten první v Protimau byl dobrý. Sžíval jsem se s motorku, hledal jsem nastavení a snažil jsem se dostat do toho motodvojkového stylu. Potom v Jerezu už jsem docela věděl, co motorka po mně chce, a tak jsme zkoušeli velké změny v nastavení, abychom při problémech věděli, jakým směrem máme jít.

Nová motorka. V týmu jste vyměnili Kalex za Boscoscuro, měl jste v tom nějaký hlas?

To rozhodl tým – my jezdci do toho nemáme co mluvit.

Vypadá to, že jste se změnou spokojený?

Určitě. I když v Jerezu byly podmínky trochu těžší. Byly jsme tam tři dny Moto2 a Moto3, takže hodně jezdců a jedna značka pneumatik. Takže se trať pogumovala takovým způsobem, že ten grip, teda přilnavost, byla tak velká, že jsme v zatáčkách měli problémy zadní kolo vůbec utrhnout, aby nám to pomohlo zatočit. Věřím, že teď v Thajsku to bude ještě lepší.

Máte nového parťáka v týmu Jakeho Dixona. Je pro vás týmový kolega důležitý?

Je to důležité pro mě i pro tým. Myslím, že jsme dobrá dvojka a odvedli jsme s Jakem dobrou práci. Pomáhali jsme si. Jeho strana zkoušela něco jiného než moje a navzájem jsme si předávali zkušenosti. Takže to určitě pro oba bylo pozitivní. Je v pohodě. Na večeři jsme spolu ještě nebyli, ale v paddocku si povídáme. Myslím, že jsme si sedli.

Seriál MS startuje už 2. března v Thajsku, jak se těšíte a s čím jdete do nové sezony?

Těším se moc. Nová motorka, nová sezona, po zimní pauze, do které jsem dal opravdu všechno, jsem namotivovaný hodně. Věřím, že bychom v Thajsku oba měli být do desítky. I když soupeři třeba Arón Canet jezdí na kalexu už čtvrtý rok a zná ho dobře, takže bude trochu ve výhodě.

Jaký je okruh v Thajsku?

Na ten se těším. Tím, že není tak využívaný, jako třeba v Jerezu, nebude tak pogumovaný a přilnavost tam bude lepší. Letím tam už teď s přítelkyní, která se připravuje na tamní soutěž Miss a čekají jí tam nějaké lekce a focení. Tak jsem se rozhodl, že poletím s ní o tři dny dřív. Co bych taky dělal v Čechách v té zimě. Také dost bojuju s jet lagem, tak to vyřeším takhle.

Jak se těšíte na návrat šampionátu do Brna? A je tam už nový povrch?

Hrozně moc se do Brna těším, stále nemůžu uvěřit, že se tam pojede. Podle mých posledních informací se už dělaly kačírky a má se frézovat povrch, dělat elektronická signalizace vlajek. Mělo by to být už brzy hotové. Věřím, že budu jeden z prvních, kdo si ten nový asfalt vyzkouší.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články