Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Branky, body, vteřiny

Konec sezony se nepovedl, připouští Salač. V zimě jej čeká operace předloktí

V jednadvaceti letech má za sebou už pátou sezonu ve světovém šampionátu silničních motorek, druhou v Moto2. Filip Salač skončil v celkovém pořadí kubatury jedenáctý, což je jeho dosavadní maximum. Přesto po skvělém startu, kdy v úvodních šesti závodech neskončil hůř než sedmý a jednou stál i na stupních vítězů, čekal v závěru ročníku trochu víc.

Filip Salač
zdroj: ČTK / imago sportfotodienst autor: Gigi Soldano

Český závodník přes nepovedený závěr bude na uplynulý ročník vzpomínat rád. "Ze začátku to bylo jako sen, potom přišlo trochu zklamání, ale určitě na tuhle sezonu budu vzpomínat jen v dobrém. Nasbíral jsem nejvíc bodů a také jsem se umístil nejlíp v šampionátu. A hodně mě to posunulo," říká talentovaný mladík, kterému se věstí velká budoucnost.

Závěr, v němž bodoval jen v jednom z posledních šesti závodů, mu nevyšel. "Pronásledovala mě smůla. Spadl přede mnou soupeř, jako v posledním závodě, nebo mi bouchnul motor – zkrátka vždycky se něco stalo a neměl jsem jediný víkend, kdy bych se mohl soustředit jen na to, abych jel rychle. Mrzí mě to, ale na druhou stranu mám o to větší motivaci příští rok," vysvětluje a už ve Španělsku testoval motorku na příští sezonu s novým týmem.

Po dvou letech, které odjel v barvách stáje Gresini, se během sezony dohodl na spolupráci s belgickým týmem Marc VDS. Zatím je přesvědčený, že udělal správně. "Pocity mám hodně dobré, tým fungoval skvěle, profesionalita je znát a je to určitě posun dopředu," popisuje první kontakty s novým zaměstnavatelem.

Za pět sezon mezi jezdeckou elitou už český závodník nasbíral spoustu zkušeností a věří, že počet odjetých závodních kilometrů mu pomůže. "Minimálně v tom, že vím, do čeho jdu. Znám už tu velkou motorku a pojedu na ní další rok. Znám styl jízdy na trati. Bude to komfortnější a zkušenosti udělají hodně," vysvětluje přesvědčivě. Hned ale dodává: "I když stále nevím, jaké je to vyhrát závod a bojovat o titul. Tyhle zkušenosti chci ještě dohnat," konstatuje s úsměvem.

Před dvěma roky přešel z nejslabší třídy Moto3 do silnějších moto dvojek a zůstává před ním už jen královská třída MotoGP. To ale Salač nehodlá nijak lámat přes koleno. "Budu se soustředit na příští rok, a když se vydaří, tak budu jednat dál. MotoGP je můj sen, ale že bych se tam snažil dostat za každou cenu – to určitě ne," říká s rozvahou.

Filip Salač
zdroj: gresiniracing.com

V zimě přijde operace

Sezona byla dlouhá a šampionát má nyní před startem nového ročníku tříměsíční pauzu. Žádnou exotickou dovolenou si ale mladý závodník nedopřeje. "Čekají mě ještě jedny testy s novým týmem, už ale ne na závodní, ale na tréninkové motorce. Pak půjdu na operaci. Pan doktor Kebrle mi dá do pořádku předloktí, které mně při závodech tuhlo a dost mě to trápilo. Pak budu muset celý prosinec odpočívat a čekat, až to sroste a vyndají mi stehy. V lednu pak zase odjedu do Španělska. Takže žádné cestování neplánuji. Na Vánoce budu doma odpočívat po operaci, to bude moje dovolená," vysvětluje.

Cestování si během sezony užil dost. "Dva měsíce jsme strávili v Asii a byla se mnou i moje přítelkyně, tak jsem si to užil a zažil jsem toho dost," komentuje závěr sezony. Ale čeho je moc, toho je příliš. "Už jsme se těšili domů, bylo to přece jen dlouhé. Měl jsem tam osm závodů během deseti víkendů. Ale užili jsme si to a poznali další kus světa," vzpomíná.

Ovšem typ na příliš drsné kraje zrovna není. "Třeba Indie byla hrozná, co se týče podmínek, hygieny. Tam to bylo vůbec špatné," vybavoval si jednu z nejexotičtějších destinací, v níž závodil. Na poznávání nových zemí má při závodech minimum času. "V každém státě jsem měl jeden den volný, kdy jsme se mohli někam podívat. Zážitků mám spoustu," dodává.

Nové země poznává rád, ale cestování už má po sezoně až až. "Letadla, letiště – moc mě to nebaví, beru to jako tu horší část závodění," končí rozhovor.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články