Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Česko - Arménie

Kdo nepadá, ten nezrychluje, říká Salač a od příští sezony čeká víc

Teprve ve čtvrtek oslaví osmnáctiny a právě si dělá autoškolu, ale už má za sebou sezonu mezi elitou silničních motocyklů. Filip Salač je největší českou nadějí v tomhle motoristickém sportu. Svou účast ve světovém šampionátu Moto3 zahájil v březnu tvrdým pádem při tréninku v Kataru a zakončil nedávno bojem o stupně vítězů ve Valencii, kde skončil pátý, což je zatím jeho strop. S dvaatřiceti body skončil v konečném pořadí Moto3 třiadvacátý.

Filip Salač
zdroj: ČTK autor: Václav Šálek

"Bylo to nahoru dolu, na začátku pády, trápil jsem se a nemohl se pořádně dostat do toho rytmu. Pak jsem si našel svůj styl a šlo to nahoru," vysvětloval mladý závodník, který před sezonou úplně netušil, do čeho vlastně jde. "Jiné tratě, zámořské závody, bylo to mnohem náročnější, než kde jsem závodil dřív," přiznal.

Přišel do šampionátu v sedmnácti letech, ale tvrdí, že tam žádná hierarchie podle věku nefunguje. "Ale na trati je znát, že starší závodníci mají víc zkušeností. A pak v paddocku to není o věku, ale spíš o tom, jak si s kým sednete," vysvětluje. "Jsou tam namachrovaní kluci, kteří se s nikým moc nebaví a soustředí se jen na závody. Ale i ti, s nimiž se mluvit dá," vysvětluje, že už má v tom motoristickém světě kamarády. I s Jakubem Kornfeilem, bývalým kolegou z týmu Prüstel, z něhož nyní oba odcházejí, už je po rozmíšce při GB Brna v pohodě. "Příští rok už spolu nejdeme, a rozešli jsme se jako kamarádi," řekl.

V novém týmu VNE Snipers přesedl z motocyklu KTM na Hondu a už má za sebou testování. "Je to úplně jiná motorka. Jinak se chová, jiný je i posez, ze začátku bylo těžké si na ni zvyknout. Pak už jsem ale zajížděl slušné časy, takže věřím, že to bude posun dopředu," říká mladík, který si z testů odnesl i několik pádů. Ty ale bere jako součást toho všeho: "Patří to k tomu, a kdo nepadá, nezrychlí," říká s úsměvem, že se v novém prostředí cítí lépe než ve starém týmu. "Připadá mi víc profesionální a funguje úplně jinak, než ten, v němž jsem byl v letošní sezoně, a přitom je to tam takové rodinné."

Ovšem teď také musí počítat s tím, že na něho budou kladeny daleko větší nároky. "Jezdit pořád do desítky, a když se zadaří, tak se podívat na bednu," říká Salač, co se od něho čeká. Ale velkou hlavu si s tím nedělá, protože sám chce to samé.

Doufá, že mu dobré výsledky pomohou nejpozději do dvou let do vyšší kategorie Moto2. "Je lepší přejít výš brzy, protože se pak líp zvyká na silnější motorku," tvrdí závodník, který si už vyzkoušel i silnější šestistovku. "Je to úplně jiná motorka, má širší gumy – je zábavnější, dá se s ní víc hrát," tvrdí.

Viděl jsem Salače na videu na YouTube, jak driftoval na motardu na okruhu a tvrdí, že mu to pomáhá i při závodech. "Ne každý to umí a je to super jako trénink. Při závodech sice nedriftuji, ale pomáhá to držet balanc, zlepšuje reflexy, vím pak líp, kde je limit," popisuje, jak se to dá využít.

Přes zimu bude zlepšovat fyzičku, posilovat, běhat, jezdit na kole. "A s koncem zimy pak odjet na tři neděle s motorkama (šestistovkou a motardem) do Španělska trénovat abych si udržel cit pro motorku. Je to podobné, jako před touhle sezonou," ukončil rozhovor Salač.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články