Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
129. Velká pardubická se Slavia pojišťovnou

Hodně mě to nabudilo, říká Salač po prvních testech. V Moto3 chce na bednu

Poslední českou nadějí v motocyklové VIP společnosti jménem MotoGP je osmnáctiletý Filip Salač. Velký talent se připravuje na druhou sezonu mezi elitou a minulý týden poprvé testoval novou motorku v novém týmu VNE Snipers. "Pocity mám jen ty nejlepší. Čas, který jsem zajel, jsem nečekal, protože po pauze od listopadu jsem nevyježděný," hodnotil spokojeně po návratu z Valencie.

Filip Salač
zdroj: ČTK autor: Václav Šálek

"Už po dvou dnech jsem jel pouze o tři desetiny horší čas než na loňské motorce po celé sezoně," vysvětluje a věří, že přestup z KTM na Hondu mu přinese zlepšení. "Ten čas jsem zajel sám, bez slip streamu, což je super. Udělali jsme změnu v přední části motorky, dali jsme tam mnohem tvrdší pružiny, než měli ostatní, byly i nějaké geometrické změny a chování motorky proti té loňské je úplně někde jinde," pochvaluje si mladý závodník.

"Hodně mě to nabudilo a oproti loňsku mám úplně jinou motivaci. Moc mě to baví, když motorka funguje. Jedu na pohodu a ještě k tomu rychle. Mám z toho všeho výborný pocit. I tým, jak se chová, jak funguje, je to takové rodinné a klidné – na pohodu."

Loni jezdil Salač se zkušeným Jakubem Korfeilem, který však nesehnal na nadcházející sezonu dostatek peněz od sponzorů, a proto se rozhodl ukončit kariéru. Zatímco Karel Abraham, jenž patřil ke stálým členům královské kubatury MotoGP, ohlásil konec poté, co mu nový tým vypověděl nečekaně platnou smlouvu.

Od vedení VNE Snipers zatím Salač nemá určené žádné cíle. Sám myslí spíše na úspěch v jednotlivých Grand Prix. "Neberu si celkové umístění, ale chtěl bych určitě nějaké pódium. Větší význam pro mě má, když budu třeba třikrát na bedně, než když bych nakonec skončil celkově šestý," vysvětluje, s čím půjde do sezony, která začne 8. března v Kataru. "Zatím je na mě menší tlak než loni, takže v pohodě," tvrdí.

Do startu šampionátu jej čeká ještě šest testovacích dnů. Další tři od 19. do 21. února v Jerezu a poslední tři pak až v místě úvodního závodu mistrovství světa.

Motocykl, na němž absolvoval první testy, je zatím holý, bez reklam. "Plasty se ještě budou upravovat, dolaďují se aerodynamické změny, proto ještě není namalovaná," vysvětluje závodník, který svou první sezonu ukončil 5. místem právě ve Valencii, kde do poslední chvíle bojoval o premiérové stupně vítězů. Celkově skončil v nejslabší kubatuře Moto3 s dvaatřiceti body na 23. příčce.

Je nám líto, video expirovalo.
Salač zajel rekordní páté místo

V zimě trénoval hlavně na motokrosové motorce a přiznává, že to ho hodně baví, ale že by se chystal závodit i v této kategorii, odmítá. "Já mám raději silnici a rychlost než skoky a bláto."

Salač zůstal posledním tuzemským zástupcem v MotoGP. Zájem a tlak motoristické veřejnosti v Česku se proto bezesporu zvětší. "Říkal jsem si, že na jednu stranu je výhoda, že zůstanu v šampionátu sám, ale na druhou stranu je to nevýhoda. Je škoda, že nezůstal třeba alespoň Kuba," uvažoval nahlas a následně dodal: "Ale ve finále je mi to asi jedno."

Větší tlak na svou osobu čeká asi jen v Brně. "Tam na mě nebude tlak, abych zajel dobře, jen od fanoušků, ale i ode mě samotného. Už protože to možná bude po těch všech problémech s penězi poslední Grand Prix v Čechách," svěřil se s tím, že se mezi závodníky hovoří o tom, že letos už to bude v Brně pro MotoGP konečná.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy