Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Následuje
ISU Grand Prix 2024

Byl jsem hodně naštvanej, přiznává Salač, když mu poprvé došel v závodě benzin

Když jezdci v závodě mistrovství světa silničních motorek, v němž létají miliony, dojde benzin, vypadá to komicky. Filip Salač byl ale docela vytočený. Po sedmi úvodních velkých cenách, v nichž vždycky bodoval, zůstal o víkendu v nizozemském Assenu půl kola před koncem závodu stát a o body přišel. Důvod? Prázdná nádrž. "Byl jsem hodně naštvanej, určitě za to někdo vinu ponese," řekl webu ČT sport už v klidu, pár dnů po závodě.

A ještě se vrátil k hodně nečekanému konci svých nedělních nadějí. "Ale nenaděláme nic, zklamalo mě to hodně. Mrzí to, protože jsem mohl zase bodovat, ale už to nevrátíme," říká vyrovnaně.

Dodává, že se s tím už setkal, ale při závodě ještě nikdy a neví ani o podobných případech. "Někdy se to stane v tréninku, kdy jsem domluvení, kolik kol najedu, je tam spočítaný benzin a jedu rychlé kolo, ale v závodě se mi to ještě nikdy nestalo."

Vysvětluje, že je to tím, že se počítá benzin, tak aby to vyšlo a motorka nebyla zbytečně těžká. "Jenže tady bylo velké horko, tak to víc prokluzovalo a zadní kolo proto najelo víc kilometrů, než počítali, a bohužel mi to nevyšlo," vysvětluje Salač. "Správně by mělo v nádrži zůstat po závodě pro sichr ještě tak kilo až dvě benzinu. Jenže teď to tak bohužel nebylo," vysvětloval jediný český závodník v šampionátu.

Úspěšný a stále rychlejší mladík konstatoval, že se to v týmu ještě řeší. "Já jsem se snažil být klidný, i když to je asi jedna z nejhorších věcí, která se mi kdy stala. Celý závod dřu v těch třiatřiceti stupních a dva kilometry před cílem mi dojde benzin. Byl jsem hodně naštvanej a určitě za to někdo vinu ponese," říká jasně.

Vysoké teploty dělají problémy

Poslední dva závody na Sachsenringu, kde skončil třináctý, a v Assenu, kde závod nedokončil, Salačovi neseděla motorka tak jako v předchozích závodech, v nichž končil pravidelně v nejlepší desítce, a jednou dokonce stál na stupních vítězů.

"Rozdíl je v tom, že na jaře nebylo takové horko, trať měla tak třicet stupňů, zatímco teď až padesát. To je náš hlavní problém. V horku má trať horší přilnavost a my nejsme schopni nastavit přední část motorky. I když teď v Assenu jsme nasadili starý rám a bylo to o kapku lepší," vysvětluje závodník.

Na Sachsenringu měl taky po dlouhé době nejspíš z tohohle důvodu v tréninku i kvalifikaci pády, které se naštěstí obešly bez zranění, ale důvěru v motorku, na níž se řítíte rychlostmi blížícími se třem stům kilometrů v hodině, to rozhodně nezvýší.

"Měl jsem tam dva pády během čtyř kol, to rozhodně důvěru v motorku nezvýší. Ale nebyly to žádné velké karamboly a teď už je to v pohodě, takže abych se třeba bál, to ne," říká jednadvacetiletý jezdec.

Místo stresu dovolená

Šampionát pokračuje další velkou cenou až první víkend v srpnu, takže nyní má čas na regeneraci a odpočinek. "Rozhodně to neznamená, že se budu pět týdnů válet na gauči, ale někam s přítelkyní na dva týdny pojedeme. Já bych klidně závodil dál, ale přece jen jsem se už těšil, až si odpočinu. Měli jsme tři závodní víkendy po sobě a byl jsem stále ve stresu."

Tlak, pod nímž závodník v šampionátu je, vnímá intenzivněji než v minulé sezoně. "Ambice byly dojíždět do top ten, ale výsledky byly lepší, tak se hlava přepnula, že můžu jezdit o něco výš. Ale spíš mě to motivuje. Loni, jako nováček v Moto2, jsem to bral tak, že když jeden závod nevyjde, tak to v dalším budu moci spravit, ale tím, že sbírám body a celkově bojuji v šampionátu, který mám dobře rozjetý, tak mi na každém závodě záleží víc," vysvětluje, jak se mění jeho motivace a stres přece jen roste.

"Ale cíle mám pořád stejné, i když hlava je přepnutá na to, že můžu jet i líp, ale takže dojíždět do top deset a pak se uvidí, na co to bude stačit," uzavírá rozhovor šestý muž průběžného pořadí jeho kategorie v šampionátu.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články