Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Sportovní zprávy

Pecha srazil covid i technika, ale: Dokázal jsem si, že špičce můžeme konkurovat

Pech s sebou nese nejen ve jméně, ale problémy, které přicházejí, se snaží brát pozitivně. Mistr republiky v rallye Václav Pech nedokončil úvodní závod šampionátu - Valašskou rallye - a při víkendové Rallye Klatovy Šumava měl technické problémy a nakonec byl rád za deváté místo.

Václav Pech
zdroj: ČTK autor: Vít Černý

Na Valašské rallye měl technické problémy, ale hlavně jej tam "sestřelily" následky koronaviru. O víkendu mu v okolí Klatov v první etapě odešlo turbo, ale ještě se spolujezdcem Petrem Uhlem stihli dojet devátí. "Jsem rád, že jsme si dokázali, že můžeme s domácí špičkou jet," konstatoval v rozhovoru pro Sportovní zprávy ČT.

Přiznal, že netušil přesně, co od víkendového startu může čekat, a problém přišel v osmé rychlostní zkoušce. "Odešlo turbo," vzpomínal na krušné chvíle v sobotní první etapě, po nichž spadl z druhého místa na čtrnácté. "Měli jsme velkou ztrátu, ale o to víc jsme se svezli v neděli, abychom se prokousali, co nejvýš to šlo," dodal.

Na předchozí Valašské rallye měl defekt, ale přiznal, že odstoupil hlavně kvůli stavu, v jakém byl. "Při první erzetě jsme měnili pneumatiku a já byl potom vůbec rád, že jsem dojel do cíle," vysvětloval jezdec. "Udělali jsme dobře, že jsme odstoupili. Pár dnů potom mi přišel postcovidový syndrom a musel jsem na dva dny do nemocnice, dýchal jsem kyslík a dostal kapačky," vzpomínal s tím, že i dalších čtrnáct dnů měl problémy se vůbec postavit na nohy.

Je nám líto, video expirovalo.
Pech: Zadřít motor, to by mohl být konec sezony

Takže příprava na šumavskou rallye nebyla ideální, ale cítí, že se jeho stav postupně zvedá. "Nebyl jsem fit, ale chtěl jsem jet za každou cenu. V sobotu jsem se cítil hodně slabej, ale neděle už byla lepší," přiznal Pech.

V sobotu musel dojet do cíle osmé rychlostní zkoušky bez zničeného turbodmychadla, kdy měl vůbec problém vyjet některé kopce, a ztratil čtyři minuty. "Rozpadlo se nám turbo. Jeho část prolétla výfukem a zastavila se až o katalyzátor. Tahle auta bez toho neumí jet," vybavoval si nepříjemné chvíle, kdy dojížděli sedmnáct kilometrů rychlostí 60-80 kilometrů za hodinu. "Výpadek techniky hodně mrzí, byli jsme druzí - kousek za Honzou Kopeckým," vysvětloval.

Při dojetí erzety se snažil dělat soupeřům prostor, ale ne všude to šlo. "Mrzí mě, že jsme tak zasáhli do souboje o druhé místo. Nejvíc jsme zdrželi v úzkém místě Filipa Mareše, kterému jsme nemohli uhnout, zatímco Honzovi Černému jsme stačili uhnout hned. A nakonec mezi nimi rozhodovaly tři desetiny vteřiny."

Vysvětloval, že uvažoval i o odstoupení ze závodu. "Kouřilo to. Musel jsem hlídat tlak, abychom nezadřeli motor, protože ten je v řádech milionů korun a to by pro nás taky mohla skončit sezona," dodal.

Deváté místo byl nakonec Pechův splněný plán, když v neděli byli třetí nejrychlejší. "Jsem rád, že to vyšlo. Jeli jsme stejně rychle jako v sobotu, chtěl jsem zabojovat a před Filipem jsme byli o dvě desetiny s Honzou Černým stejně. Já se s tímhle autem ještě učím," řekl k fordu focus WRC.

Šampionát bude pokračovat rallye v Hustopečích a před ní chce Pech nabrat fyzičku i připravit auto. "Ne že bychom teď něco zanedbali. Odešel díl, který byl na třetině své životnosti," dodal k vozu, o němž hovoří jako o mazlíkovi, na kterého se nemůže zlobit.

Rozhodnutím rallyové komise ještě může bojovat s vozem tohoto typu o titul, ale za rok už bude mít šanci jet jenom o titul ve své třídě. "Mrzí mě to. Komise rozhodla pod tlakem," dodává s hořkým úsměvem. "Ta auta jsou atraktivní pro diváky, kteří je mají rádi, a jsou srovnatelná s ostatními vozy ve špičce," tvrdí.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy