Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Panorama

Nový vůz Fabia RS Rally2 by mohl závodit už na konci léta. Řídí se jednoduše, říká Kopecký

Dva roky vývoje a nový vůz Fabia RS Rally2 je na světě. Tovární tým Škoda Motorsport představil nový rallyeový speciál, který by v blízké budoucnosti měl nahradit úspěšný model Škoda Fabia Rally2. V soutěžích by se mohl představit už na konci léta.

Je nám líto, video expirovalo.
Představení nové Fabie RS Rally2

"Bylo to zpočátku poznamenáno covidovou pandemií. Museli jsme pracovat daleko více z domova i virtuálně. Náš časový plán, který jsme pro auto měli, se nám podařilo dodržet. Auto jsme stihli důkladně otestovat – víc než 10 tisíc testovacích kilometrů a nějaké testy ještě běží," přiblížil vývoj nového vozu šéf týmu Michal Hrabánek.

Fabia RS Rally2 byla testována na všech klasických površích, šotolině, asfaltu i sněhu, a to v Čechách i v zahraničí. Homologační proces běží. "FIA bude do konce sedmého měsíce posuzovat podklady. Proběhne inspekce vozu i všech náhradních dílů. Pokud půjde vše, jak má, homologaci bychom měli získat 1. 8. A do konce léta bychom chtěli, aby auto vyjelo závodně," přiblížil Hrabánek.

Na vývoji se podílel i Jan Kopecký. Z modelu je nadšený. "Řídilo se jednoduše od počátku. Očekával jsem, že nový prototyp bude fungovat od samého začátku, a tak to také bylo," uvedl Kopecký.

"Designově se mi auto moc líbí. Já po autě chci, aby bylo spolehlivé, a především rychlé, aby mě poslouchalo, jak já chci, a to jsem přesvědčený, že se podařilo. Celý tým vložil do vývoje zkušenosti z vývoje vozů S2000 a R5," řekl Kopecký a poukázal na předešlé závodní speciály Škody. "Jak rychlý ale bude, ukážou až samotné závody. Testování je něco jiného. Stávající model je špička, takže bude těžké ho překonat," podotkl.

Čtyřicetiletý pilot byl jedním ze čtyř jezdců, kteří se na vývoji Fabie RS Rally2 podíleli. "Jezdil jsem především na asfaltu, ale svezl jsem se i na šotolině, a dokonce i na sněhu. V březnu jsme byli na jihu Čech a místo krásného počasí napadlo půl metru sněhu, takže to bylo zajímavé," pousmál se Kopecký. Vedle něj se na testování a vývoji podíleli Nor Andreas Mikkelsen, Brit Kris Meeke a Emil Lindholm z Finska.

Nový speciál má vylepšenou aerodynamiku, pohonné ústrojí, elektroniku, bezpečnost i celkové ovládání. Hlavně ale také nový přeplňovaný motor o objemu 1,6 litru. "Nová platforma autu dává sama o sobě větší stabilitu. Je širší, má delší rozvor a stabilita zejména v zatáčkách je větší. Jezdec nemá problém s nedotáčivostí, motor funguje skvěle už na nízkých otáčkách," popsal Kopecký.

Cena základního modelu by měla být stejná jako u předešlé fabie, kolem 250 000 eur (zhruba 6,2 milionu korun).

Zdroj
ČT sport, ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články