Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Magazín EURO 2024

Místo uvítání železo do auta, aby nepřekážel. Fulín má ale WTCR jako cíl, jen potřebuje pomoc

V posledních měsících se zaměřoval předevšm na vlastní projekt v podobě výchovy mladších pilotů. Když ale Petr Fulín dostal podruhé v kariéře nabídku divoké karty pro závod seriálu Světového poháru cestovních vozů (WTCR), nezaváhal. Na Slovensku sice při třech startech v jednom dni na vytoužené body jako před dvěma roky nedosáhl, návrat mezi elitu v něm ale opět probudil touhu závodit s nejlepšími. "Chci přes zimu získat podporu pro další ročníky," přiznává. 

Petr Fulín během Světového poháru cestovních vozů (WTCR)
zdroj: Facebook Petr Fulín

Nabízelo by se, že když dostane některý jezdec v seriálu Světového poháru cestovních vozů divokou kartu, bude mít situaci spíše ulehčenou, aby se mohl poprat o co nejlepší výsledek a ukázat se, jestli na to skutečně má.

Ve WTCR ale toto rozhodně neplatí. Přesvědčil se o tom i český pilot Petr Fulín, jenž se představil na třetím podniku ročníku na Slovakia ringu. Jako by nestačilo, že se musí seznamovat s novým autem, nastavením i pneumatikami. Do svého vozu navíc dostal kila navíc.

"Divoká karta obnáší speciální zátěž. Není to tím pádem tak, že by řekli, ať ukážete, co ve vás je, a příště třeba pojedete celou sezonu. Spíš je signál ve stylu tady máte železo do auta, abyste se nám tady nepletli mezi továrními týmy, takže člověk musí být před startem nohama na zemi," popsal Fulín zkušenost ve Sportovních zprávách.

Je nám líto, video expirovalo.
Fulín o startu v seriálu WTCR a plánech pro další sezony

I přes handicap měl třiačtyřicetiletý reprezentant na Slovensku cíl získat nějaké body. V tomto směru ho hnala dopředu i zkušenost z premiéry ve WTCR, kdy v roce 2018 rovněž na Slovakia ringu obsadil v nejprestižnějším seriálu cestovních vozů páté místo.

Tentokrát mu ale vyrovnání podobného výsledku a ani zisk bodů nebyly přány. V neděli, kdy se jely všechny tři závody, nejprve kvůli špatné volbě pneumatik obsadil osmnáctou příčku. V druhém startu skončil jedenáctý a jen sekunda ho dělila od vytoužené nejlepší desítky. I v závěrečném startu bojoval o top 10, jenže mu začaly odcházet brzdy a nakonec byl rád, že uhájil třináctou pozici.

"S odstupem času jsem s druhou a třetí jízdou spokojen. Je potřeba si uvědomit, že v poli jsou expiloti formule 1 a exmistři světa. Co jméno, to pojem. Jezdí tento šampionát léta, v autě sedí každý týden a mají za sebou tovární týmy," upozornil Fulín na jména jako Gabriele Tarquini, Tiago Monteiro či nejúspěšnější jezdec seriálu historie Yvan Müller.

Právě s Müllerem či Monteirem navíc český pilot na trati svedl několik povedených soubojů o pozice, z čehož měl radost. Tu umocňovalo, že zatímco jeho soupeři měli už odjeté dva předchozí podniky, kde si vše mohli detailně otestovat, jeho cupra TCR ještě nebyla závodně vyladěná a celý tým měl řadu problémů v rámci techniky.

Návrat, který probudil zájem. Jenže peníze

Fulín přitom už nečekal, že se mezi elitu ještě znovu podívá. Na dva roky se zaměřil kvůli financím na vytrvalostní závody a také svůj projekt, kdy se staral o mladé jezdce a zajížděl jim referenční časy. Jenže závod na Slovensku hodně změnil.

"Opět jsem vtažen do hry. Je to týden a já to mám pořád v hlavě. Rád bych se vrátil, jelikož se mi šampionát líbí. Během víkendu jsme přišli na spoustu věcí, jaké nastavení používat na kvalifikaci, jak dofoukávat pneumatiky apod. Bohužel je to spojené s rozpočtem," přiznal Fulín.

A naplnit rozpočet není v českých podmínkách vůbec lehké. Když Fulín odečte náklady na fyzickou přípravu, letenky a hotely, přímé náklady vyjdou přibližně na 700 tisíc eur, tedy více než 19 milionů korun.

"Moc se to neslučuje s tím, že byste v českých podmínkách na to sehnal partnery od firem. Navíc u nás, kde hraje prim fotbal a hokej. Byl bych však rád, aby Slovakia ring nebyl posledním závodem," přiznal Fulín, jenž se na hledání sponzorů vrhne brzy.

Zároveň přiznává, že částka 19 milionů není cílová. Cifra, kterou chce získat, je daleko vyšší. Nejde mu totiž jen o start v jednom ročníku, ale rád by se závodů mezi elitou účastnil v rámci tříletého projektu.

"Jako správný hospodář a stratég bych do toho nešel jen s tím, že pojďme zkusit jednu sezonu. V kalendáři jsou tratě, kde člověk nejel. Budete se seznamovat s technikou a nastavením. Měl by to být proto koncepční projekt tří sezon, to se dostáváme do astronomických částek. Motorsport je drahý sport, ale pokusíme se o zázrak," dodal.

Uspěje kromě tratě i na poli vyjednávání a objeví se jméno Fulín v dalších sezonách WTCR natrvalo? Náročné finanční podmínky a navíc současná krize s koronavirem to českému závodníkovi rozhodně neulehčují. Zima tak odpoví.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články