Kornfeil se poučil a nechce si dávat přehnané cíle. Pokukuje ale po desítce
Losail (Katar)/Praha – Vykřikovat do světa o tom, jak chce pravidelně atakovat stupně vítězů? Jakub Kornfeil se letos před startem mistrovství světa silničních motocyklů rozhodl, že si konkrétní cíle dávat nechce. "Poučil jsem se z posledních let," uvedl. Přesto uznal, že by rád útočil na konečnou nejlepší desítku a po očku pokukuje po přestupu z Moto3 o kategorii výš.
V minulosti Kornfeil několikrát mluvil o ataku nejvyšších příček a dlouho se mu to nedařilo. Až v srpnu v Británii to "zlomil" a dojel druhý. "Je potřeba v každém závodě odevzdat své maximum, a pokud budeme vždy stoprocentní, tak na konci sezony to může být hodně zajímavé," řekl dvaadvacetiletý motocyklista, který se opět představí v kategorii Moto3 stejně jako Karel Hanika.
Kornfeil nezastírá, že by rád závod MS vyhrál. Druhý i třetí už skončil. "V motorkách to ale není stejné jako v jiných individuálních sportech, kde když má sportovec formu a daří se mu, tak je závod od závodu výše. Musí se sejít hrozně moc věcí. Aby vyšlo pódium, případně vítězství, musí fungovat tým, technika, jezdec musí podat výborný výkon a je potřeba mít i štěstí," uvedl rodák z Kyjova před víkendovým startem šampionátu v Kataru.
Jeden konkrétní cíl si Kornfeil přece jen dal, rád by se v konečném hodnocení třídy umístil v elitní desítce. "Top 10 je takové nějaké měřítko, každý se chce dostat do desítky. Jak už jsem ale říkal, je potřeba v každém závodě ze sebe vydat maximum a pak se uvidí, co z toho vzejde," řekl Kornfeil, jehož nejlepším výsledkem je zatím 11. místo z roku 2013. Loni byl dvanáctý.
Po změně motorky je vše jiné
Opět bude hájit barvy malajsijského týmu Drive M7 SIC. Závodit však bude s jiným motocyklem, neboť tým už nebude spolupracovat s KTM, ale s Hondou. Na nový stroj si Kornfeil zatím zvyká. "Na motorce jsem doposud odkroužil asi 150 kol v Kataru a dalších 200 v Jerezu, což není moc. Pomalu si na ni ale začínám zvykat a rozumět jí. Největší rozdíl je v nastavení, Honda vyžaduje naprosto odlišné," podotkl.
S mechaniky tak zatím nemají jistotu, že krok, který udělali, je správný. "Nad vším visí otazník," přiznal Kornfeil. Konkrétní rozdíly nechtěl ani specifikovat. "Motorka má jiný rám, jiný motor, jiná kola. Prakticky všechno je jiné," pousmál se.
V MS debutoval v roce 2009, v následné sezoně začal startovat v elitním seriálu pravidelně. Patří tak mezi nejzkušenější jezdce v nejslabší třídě, kterou se zatím nechystá opustit.
"Mám spoustu času. Není kam spěchat. Kategorie Moto3 je vypsaná do 29 let," uvedl Kornfeil. Na druhou stranu by se posunu výše nebránil. "Kdyby se zadařilo a na konci sezony bych byl v Top 5, tak bych o přestupu určitě uvažoval a možná bych i přestoupil," dodal.