Souboj mclarenů o jezdecký titul pokračuje, Norris je po výhře v Mexiku o bod před Piastrim
Lando Norris z McLarenu ovládl Velkou cenu Mexika formule 1 a posunul se o bod před týmového kolegu Oscara Piastriho do čela šampionátu. Pětadvacetiletý britský jezdec porazil na okruhu bratrů Rodríquezových o více než půl minuty Charlese Leclerca z Ferrari, třetí byl Max Verstappen z Red Bullu. Australan Piastri projel cílem pátý.
Norris využil start z pole position a vyhrál šestý závod v sezoně. Celkově vybojoval jubilejní desáté vítězství v F1 a první v Mexiku. Na stupně vítězů vystoupil potřetí za sebou.
Do konce mistrovství světa zbývají čtyři závody, program bude pokračovat za dva týdny v Brazílii Velkou cenou Sao Paula.
"Byl to pro mě docela jasný závod, což bylo přesně to, co jsem chtěl. Měl jsem dobrý start, dobrý rozjezd, dobré první kolo a pokračoval jsem dál. Jdu víkend po víkendu a soustředím se na sebe. Držím hlavu sklopenou, soustředím se a funguje to," řekl Norris.
Druhý Leclerc udržel za sebou v závěru i díky režimu virtuálního safety caru Verstappena. Úřadující mistr světa sice čtvrté vítězství z pěti posledních závodů nezískal a jeho manko na Norrise narostlo na 36 bodů, od Piastriho ho ale dělí 35 bodů.
Také Piastriho v závěru omezil režim virtuálního safety caru, kvůli němž přišel o šanci předjet překvapivě čtvrtého Olivera Bearmana z Haasu. "Tak to je. Občas vyhrajete, občas prohrajete. Někdy vám safety car pomůže a někdy ne," uvedl Verstappen.
"Byl to hektický závod. Měl jsem dobrý start, ale do první zatáčky je tu dlouhá rovinka. I potom se toho dělo hodně. Při všem, co se tu dělo, bylo dobré bojovat o druhé místo," podotkl.
Většina závodníků v čele zahájila závod na nejměkčích pneumatikách. Výjimku tvořil jen pátý Verstappen, který začínal na střední směsi.
Obhájce titulu se po startu natlačil vpřed, ale v první zatáčce vyjel stejně jako Leclerc mimo trať. Přestože se Nizozemec po návratu usadil na čtvrtém místě, pátý Russell si stěžoval, že by mu měl pozici vrátit. K tomu ale nedošlo.
Pozici naopak vrátil Leclerc Norrisovi a Brit si začal budovat náskok v čele. K dalším soubojům došlo v šestém kole. Verstappen nejprve zaútočil na Hamiltona a vyjel na trávu. Později skončil mimo trať i Hamilton, který si manévrem zkrátil trať.
Soubojů využil Bearman, jenž zaútočil na Verstappena a posunul se na čtvrté místo. Hamilton poté dostal penalizaci deseti vteřin, Verstappen vyvázl bez trestu.
Ve 24. kole zajel Hamilton do boxů, kde si také odpykal trest. Po návratu se před něj dostali Bearman a Piastri. O třináct kol později absolvoval zastávku také Verstappen, který se vrátil na osmé místo za Hamiltona.
Ve 41. kole si Russell po emotivním vyjednávání s Mercedesem prohodil pozici s kolegou Antonellim a zkusil se dotáhnout na třetího Bearmana.
O sedm kol později stavěli podruhé pro pneumatiky Piastri, Antonelli a Hamilton. Piastri se díky rychlejší zastávce dostal před Antonelliho. Vzápětí jeli do boxů také Bearman a Russell. Verstappen se tak posunul na třetí místo.
V 60. kole zaútočil Piastri na Russella a dostal se na páté místo. Osm kol před koncem proto znovu Russell vrátil zpět pozici Antonellimu.
Strategie dvou zastávek Bearmanovi nevyšla. Nejenže mu Verstappen odjel a dotáhl se na druhého Leclerca, k Bearmanovi se přiblížil Piastri.
Kolo před koncem ale odstavil vůz Carlos Sainz z Williamsu a vedení závodu na chvíli zavedlo režim virtuálního safety caru.
Přestože byl závod ještě pár kol před koncem restartován, Verstappen a Piastri už neměli čas na své soupeře zaútočit.
"Za safety car jsem byl na konci šťastný. Moje pneumatiky byly úplně pryč. Viděl jsem, že se Max blíží na měkčí směsi, takže to bylo těžké. Safety car mě ale na konci zachránil," doplnil Leclerc.
Výsledky Velké ceny Mexika formule 1:
1. Norris (Brit./McLaren) 1:37:58,574, 2. Leclerc (Mon./Ferrari) -30,324, 3. Verstappen (Niz./Red Bull) -31,049, 4. Bearman (Brit./Haas) -40,955, 5. Piastri (Austr./McLaren) -42,065, 6. Antonelli (It./Mercedes) -47,837.
Průběžné pořadí MS (po 20 z 24 závodů): 1. Norris 357, 2. Piastri 356, 3. Verstappen 321, 4. Russell (Brit./Mercedes) 258, 5. Leclerc 210, 6. Hamilton (Brit./Ferrari) 146.
Pohár konstruktérů: 1. McLaren 713, 2. Ferrari 356, 3. Mercedes 355, 4. Red Bull 346, 5. Williams 111, 6. Racing Bulls 72.