Piloti formule 1 si na nový prvek halo vesměs zvykli
Pouhé dva dny testovacích jízd v Barceloně stačily pilotům formule 1, aby si zvykli na novou ochranu hlavy, takzvané halo. Podle Daniela Ricciarda z Red Bullu oblouk kolem kokpitu při jízdě piloti nevnímají a nevadí ani při výhledu na startovní světla.
Zavedení nové ochrany hlavy před letícími předměty přitom provázela velká diskuze a strach, že bude omezovat výhled z kokpitu. Vicemistr světa Sebastian Vettel z Ferrari například už dříve uvedl, že se zvýšením bezpečnosti pilotů souhlasí, pozastavil se však nad tím, jestli bude přes oblouk dobře vidět na startovní světla.
Podle Riccairda to však není problém. "Starty jsme zkoušeli a všechno je v pořádku. Takže to sice na autě nevypadá dobře, ale funguje to," uvedl australský pilot, kterému nepřekáží halo ani při jízdě. "Možná to bude znít divně, ale při jízdě to vůbec nevnímám. Všimnu si toho, jen když lezu do auta," dodal.
"Nebylo to tak hrozné, jak jsem si myslel," přidal Vettel po první zkušenosti se "svatozáří", jak lze přeložit anglický název novinky. O novém ochranném prvku také řekl, že si kvůli němu ve formuli připadá jako za volantem klasického uzavřeného osobního auta.
Problém s ochranou nemá ani dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso. "Když vidím fotky, tak to vypadá, že halo je přímo uprostřed jezdcova výhledu. Ale z nějakého důvodu ho při jízdě nevnímáte. Asi proto, že se díváte víc dopředu, a ne přímo na nos auta," řekl pilot McLarenu. "Navíc to chrání piloty, a to je vždycky plus. Takže celá debata je bezpředmětná," přidal.
Pár kritiků se však po úvodních jízdách v Barceloně našlo a poněkud zvláštní důvod měl Pierre Gasly z Tora Rosso. "Nelíbí se mi to, protože se kvůli tomu špatně leze do auta a ven. Navíc mám za sebou jen jeden den v autě a už jsem si několikrát roztrhl kombinézu. Asi jich budeme na sezonu potřebovat opravdu hodně," prohlásil francouzský jezdec.