Dohnal už má auto po požáru opravené a touží v Příbrami po obhajobě
Touží dokonat hattrick, ale ví, že to nebude vůbec snadné. Jan Dohnal v pátek v podvečer vyrazí na trať 39. ročníku SVK Rallye Příbram, jejíž předchozí dva ročníky vyhrál. Letos v Hustopečích skončil jeho Ford Focus WRC v plamenech a oprava zabrala hodně času i sil, teď je ale připravený. Dohnal říká: "Budu šťastný, když auto bude v cíli, nejlépe na bedně, a když si to užijeme."
![](https://fs.ceskatelevize.cz/cache/image/MGYzMTBiYWUwMjIyZTUwY0Bb1N5zddtMVXj-yYwYODrBxf4ndq59n5fDTC8MB644WdsJjZcZlcNtHL-tzYrcAopd58BxEGRqVp9ZDdkT_EKNw-sxuI_gfdKI5eN-OBKfFZZY3MfoXEOpxIIUHZk1HJAJE6OEgOY8Vgg2RvHVFmZHLsaWq9r3oaxPITUTdcI47a2KWBwQ1N86AU8YTY0Vxw.jpg)
V konkurenci 131 posádek to v závěrečném závodě tohoto ročníku mistrovství republiky bude tvrdý boj. "Obhajoba je svým způsobem svazující i proto, že závod je podporován naším hlavním partnerem, ale je to čest," říká obhájce triumfu, jemuž hraje do karet, že v Příbrami nestartuje tovární tým Škoda, který šampionátu vládne. "Je to příležitost pro ostatní. Čekám velmi tuhé boje a bude třeba ze sebe i z týmu vyždímat úplně všechno, aby se člověk dostal na bednu, natož na první místo," dodal.
Vrátil se také ke svému vozu, jenž nedávno hořel a nyní je už opět připravený. "Bylo to hodně složité, neměli jsme žádnou výjimku z Federace automobilového sportu, ale povedla se nám výměna karoserie z druhého týmového vozu. Tak jsme i opravili stávající vůz. Všechno kolem toho nám oficiálně povolil výrobce, to znamená tovární tým Fordu," řekl s tím, že vše probíhalo po konzultaci s techniky ministerstva dopravy a v souladu s legislativou.
Závodník vnímal diskuse, které kolem opravy jeho vozu proběhly. "Už kolem toho byly nějaké emoce i na sociálních sítích a v diskusích pod články v odborných médiích - to k tomu asi patří. Ale všechny kroky jsou legální a v souladu s paragrafy, povolila to i Technická komise svazu rallye a ministerstvo dopravy. Takže je to čisté," tvrdí závodník.
![](https://fs.ceskatelevize.cz/cache/image/MzliOGQyODBlMjJkNDEwZVGfzLHQrQx9qn7NwFZilP1g29LOZS2hC7FW4t_2blKmE61V2PrqqtdxG8N9zIDcnmyZymbsgslgkYB9oJToqq1h0IWuoEE1EB3KAjEbGfFzYwVyUpC_yjYl4KkmHbPfGyhqnIN3b3m0ID6OYzatQpKJ0du_rW-KgnAqTGpmbOhl1aDC58XMhzwCBagw0ZfgBA.jpg)
Emoce byly i kolem toho, do kdy mělo být auto přihlášeno v České republice. "Nejsme jediní, kdo vůz starší specifikace WRC dokázal včas přivézt do země. V roce 2014, kdy tyhle předpisy vyšly, měli všichni stejnou startovní čáru a stejné možnosti," řekl Dohnal.
"Tehdy nás to stálo dva až tři měsíce práce celého týmu. Hodně jsme riskovali, protože kompletní tehdejší špička tvrdila, že to nebude spolehlivé a bude trvat, než se přizpůsobí domácím tratím. I když je to auto staré a překonané, pořád je to maximum toho, co s autem můžete zažít. Nelituju žádného kroku, který jsme udělali," dodal favorit Rallye Příbram.