Bylo to demotivující, říká Salač o změně týmu a jedná o přestupu do Moto2
Změna je život. To si řekl Filip Salač a ukončil spolupráci s týmem Rivacold Snipers. Do konce sezony se vzápětí upsal týmu PrüstelGP, na jehož motorkách v seriálu světového šampionátu už v kategorii Moto3 jezdil. Hlavním důvodem byla nespokojenost jediného českého závodníka v prestižním seriálu s nastavením motorky. Kromě toho věří, že v příští sezoně už bude startovat ve vyšší kategorii Moto2.
Překvapivá informace od vytáhlého závodníka, pro něhož by podle odborníků vyšší kubatura měla být lepší volbou.
"Pro mě je teď hlavní soustředit se a dotáhnout smlouvu do moto dvojek, která je na dobré cestě. Jednáme s dobrým týmem," vysvětluje, že by v příští sezoně chtěl přestoupit výš.
A hned se vrátil k rošádě, k níž se rozhodl po posledním neúspěšném závodě. "Už se to táhlo delší dobu," přiznal s tím, že po dvou posledních nedojetých závodech se rozhodl definitivně.
"Bylo to strašně demotivující," tvrdí devatenáctiletý jezdec. "Sachsen Ring je trať, na kterou jsem se těšil nejvíc, protože ji mám nejblíž od baráku i protože tam nejsou dlouhé rovinky a není tolik potřeba slip stream," hovořil o víkendovém závodě, který nakonec po výhře v kvalifikaci nedokončil.
"Celý víkend se dařilo, měl jsem obrovskou radost z toho, že jsem zajel svoji první pole position, a pak v neděli motorka absolutně přestala fungovat a ani jsem nemohl dojet závod," říká s tím, že doteď neví, co s motorkou bylo. "Na hlavní rovince mě v každém kole předjely tři čtyři motorky," vzpomínal.
Míra trpělivosti tudíž přetekla. "Tak jsme si po závodě sedli a dohodli jsme se, že bude lepší ukončit spolupráci. Neviděl jsem tam budoucnost. Je hrozně demotivující, když se snažíte dávat sto procent, v technických částech trati máte navrch, ale pak vás všichni na rovnice předjedou," dodal s tím, že je přesvědčený, že to udělat musel.
Šéf stáje PrüstelGP, v níž začínal v seriálu MS, hovořil s devatenáctiletým Čechem už v pátek na Sachsenringu. "Chtěl si promluvit o příští sezoně. Celý minulý měsíc jsem s nimi trávil hodně času pontom, co se stalo," vzpomněl Salač na tragický pád Jasona Depasquiera koncem května v Mugellu. Devatenáctiletý Švýcar jezdil právě v barvách PrüstelGP.
"Chtěl, jestli bych nechtěl nastoupit na jeho místo, ale řekl jsem mu, že to není možné. Jenže poté, co jsme se v neděli dohodli, že u Snipers skončím, tak jsem za ním zašel a domluvili jsme se do konce sezony," vysvětluje, jak se vše seběhlo.
Pro Salače je to staronový tým, z něhož před časem odcházel také proto, že nebyl úplně spokojený. "To bylo v roce 2019, letos jsou dost silní a motorky jim podle výsledků letí dobře," věří chlapík, který už jednou stál na stupních vítězů, že změna přinese lepší výsledky.
Ví ale, že bude chvíli trvat, než si zase zvykne na návrat z Hondy na KTM. "Je to hodně jiné. Ale těším se na to, že se na KTM dá hodně tvrdě brzdit. Svezu se na ní ale až začátkem sprna před prvním závodem, protože testy DORNA zakázala. Ale v Rakousku naštěstí není zase tak těžká trať na aklimatizaci," vysvětluje s tím, že zatím bude trénovat doma nejspíš v Mostě nebo v Brně. Ale šestistovka, kterou má k dispozici, je úplně jiná než ta, která jej čeká v PrüstelGP. "Ale motorka to je," dodává s nadhledem.