Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Golf Time

Australskou rallye ovládl Mikkelsen a Volkswagen se tak loučí vítězně

Sydney – Volkswagen se s mistrovstvím světa v rallye rozloučil ve velkém stylu. Stáj, jež šampionátu kralovala po celou dobu svého účinkování v něm, ovládla díky Andreasi Mikkelsenovi i závěrečný díl letošního šampionátu a k již jistému celkovému triumfu Sébastiena Ogiera přidala další vítězný vavřín. Druhý skončil u protinožců právě Ogier, pozici vicemistra si díky třetímu místu zajistil Belgičan Thierry Neuville ze stáje Hyundai. 

Mikkelsen a Jaeger se radují z australského triumfu
zdroj: ČTK/AP/Neil Blackbourn

Mikkelsen porazil čtyřnásobného šampiona Ogiera po 23 rychlostních zkouškách o 14,9 sekundy. Neuville ztratil na třetí pozici minutu a čtvrt, ale o šest bodů uhájil před Norem druhé místo v mistrovském seriálu.

"Je to skvělý konec sezony. Neměl jsem, co ztratit. Celý rok jsem myslel na pořadí v šampionátu, ale tady jsem jel prostě na vítězství. Chtěl jsme ukázat, jak rychlí jsme," radoval se Mikkelsen v cíli.

S Ogierem se postarali o vítězný double na závěr čtyřletého působení Volkswagenu v šampionátu WRC, během kterého německý tým ovládl díky Ogierovi pokaždé individuální hodnocení a vždy také vyhrál šampionát značek. Kvůli následkům emisního skandálu, takzvané dieselgate, oznámil suverén posledních let začátkem měsíce odchod z MS.

Je nám líto, video expirovalo.
Mikkelsen triumfoval v Australské rallye

"Je to smutné vidět tento tým i auto, jak končí. Bude mi chybět," litoval Mikkelsen. Německá automobilka opouští šampionát se skvělou bilancí 43 výher v 52 rallye, do kterých zasáhla. Její jezdci vyhráli 640 z 958 rychlostních zkoušek a vybojovali 87 pódiových umístění.

Ogiera nemuselo příliš mrzet, že mu uniklo sedmé vítězství v sezoně. "Byl jsem trochu široký na konci jedné erzety a ztratil jsem tam 20 vteřin. Ale nevadí, byl to skvělý víkend a Andreas si tady zasloužil vyhrát. Nejdůležitější bylo, že jsme se s MS rozloučili vítězstvím jako tým," řekl Ogier.

"Je to pro mě velmi emotivní moment. Týmu musím za hodně poděkovat, byla to moje rodina. Získal jsem tady spoustu přátel a nikdy nezapomenu na ty krásné chvíle. Naše fantastická cesta se chýlí ke konci a já jsem hrdý, že jsem byl její součástí," dodal současný král světové rallye.

Raduje se i Škoda

Úspěchem skončil závěrečný díl MS i pro tovární tým Škody. Fin Essapekka Lappi dojel osmý, ale ovládl klasifikaci kategorie WRC2 a získal titul mistra světa. "Je to pro značku Škoda den slávy!" radoval se šéf týmu Michal Hrabánek. "Vůz Škoda Fabia R5 vyhrál letos deset ze 13 podniků WRC2. To zcela jasně vypovídá o kvalitě a rychlosti našeho soutěžního speciálu," doplnil.

Je nám líto, video expirovalo.
Cesta Lappiho za titulem mistra světa kategorie WRC2

Pro mladoboleslavskou automobilku je to další úspěch v MS. Před pěti lety vyhrál Fin Juho Hänninen seriál SWRC, který WRC2 předcházel. "Jsem nadšený. Je to jeden z největších dnů mého života jako jezdce rallye. Nervové vypětí před Austrálií bylo velké, ale Janne (Ferm - spolujezdec) i já jsme si naštěstí zachovali chladnou hlavu a zajistili zasloužené vítězství pro celý tým," řekl Lappi, jenž se před dvěma lety stal mistrem Evropy. 

Australská rallye, závěrečný podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích:

1. Mikkelsen, Jaeger (Nor./VW Polo-R) 2:46:05,7, 2. Ogier, Ingrassia (Fr./VW Polo-R) -14,9, 3. Neuville, Gilsoul (Belg./Hyundai i20) -1:12,6, 4. Paddon, Kennard (N. Zél./Hyundai i20) -1:26,7, 5. Sordo, Martí (Šp./Hyundai i20) -1:28,3, 6. Östberg, Flöene (Nor./Ford Fiesta RS) -1:41,5.

Konečné pořadí MS (po 13 soutěžích): 1. Ogier 268 b., 2. Neuville 160, 3. Mikkelsen 154, 4. Paddon 138, 5. Sordo 130, 6. Latvala (Fin./VW Polo-R) 112, ...15. Prokop (ČR/Ford Fiesta RS) 12, 19. Kopecký (ČR/Škoda Fabia R5) 7.

Pohár konstruktérů: 1. Volkswagen 377, 2. Hyundai 312, 3. Volkswagen II 163, 4. M-Sport Ford 162, 5. Hyundai II 146, 6. DMACK Ford 98, 7. Jipocar 18.

Zdroj
ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články