Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Následuje
Davis Cup 2024

Šlégr se zapojil do propagace šampionátu v Česku. Chceme pobláznit republiku, hlásí

Organizátoři hokejového mistrovství světa v Praze a Ostravě oznámili, že doposud prodali přibližně 430 tisíc vstupenek. Obě arény jsou proto zaplněny ze sedmdesáti procent. K tomu, aby se jim podařilo překonat rekordní cifru 741 690 návštěvníků z domácího MS v roce 2015, má mimo jiné pomoci i ambasador akce Jiří Šlégr. Jeden ze dvou českých členů prestižního Triple Gold Clubu se bude podílet na aktivitách zvyšujících povědomí o vrcholné akci.

Roman Červenka se raduje z gólu na mistrovství světa
zdroj: REUTERS

"Je to úplně jiná role, než na jakou jsem byl zvyklý. Musím říct, že jsem překvapen, kolik lidí se na organizování turnaje podílí a kolik starostí to obnáší. Je to pro mě zajímavá zkušenost, za kterou jsem velmi rád," řekl Šlégr, který MS v Česku zažil jako hráč v roce 2004.

O dvacet let později má na starosti ambasadorský program, jenž je rozdělen do tří pilířů. "První přijde v brzké době, kdy bychom chtěli do Česka pozvat na setkání i zahraniční hráče, abychom mohli sdílet jejich myšlenky, jak nahlíží na mistrovství světa," uvedl Šlégr.

Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Ambasador šampionátu Šlégr: Chceme v Česku vytvořit hokejové šílenství

O druhou část propagace by se měli postarat čeští sportovci z jiných sportů, umělci, zpěváci nebo herci.

"A třetí pilíř je spojený s mládeží. Chtěli bychom ve spolupráci s Českou televizí natočit dění v hokejových klubech a zjistit od dětí, jak ony nahlíží na mistrovství světa na domácí půdě. Jestli je to motivuje, zda ony chtějí být těmi, kteří jednou budou v budoucnu v Praze hrát," vysvětlil člen výkonného výboru Českého svazu ledního hokeje.

Cíl aktivit je jasný. "Chceme vytvořit horečku, euforii v naší republice, abychom si zase zafandili a hokej zůstal národním sportem. A kdyby bylo vše na konci okořeněné nějakou medailí, v ideálním případě zlatou, bylo by to to nejkrásnější, co může být," dodal Šlégr.

Padne rekord v návštěvnosti?

V roce 2015 navštívilo turnaj 741 690 diváků, což je historický rekord šampionátu. Aktuální počet prodaných vstupenek se nerovná počtu jednotlivých očekávaných vstupů. Manažer oddělení prodeje vstupenek Martin Gremlica již v prosinci uvedl, že pro média, zástupce Mezinárodní hokejové federace a Infront (marketingový partner) je blokováno 150 tisíc míst. Dalších 70 tisíc má k dispozici pražská O2 arena ve VIP patrech.

"Když půjdeme do detailu, tak bylo prodáno asi 290 tisíc vstupenek v Praze a 140 tisíc v Ostravě, což je zhruba sedmdesát procent celkové kapacity obou arén. Myslím, že si vedeme velice dobře. Našim cílem je, když ne překonat, tak se alespoň přiblížit magickému číslu 750 tisíc fanoušků," konstatoval generální sekretář akce Vladimír Šafařík.

Do startu šampionátu bude ve středu chybět 100 dní. Organizátoři vedle tradičních úkolů nyní řeší i zvýšené požadavky na bezpečnost. Zejména v okolí arén a pražské fanzóně, která by měla mít kapacitu až osm tisíc lidí.

"Nešťastné události na konci roku na Filozofické fakultě se odráží v bezpečnostních opatřeních. Přímo v O2 areně je bezpečnost na nejvyšší úrovni, my se ale zaměřujeme hlavně na zabezpečení venkovních prostor, protože i tam se budou střetávat tisíce lidí, takže jsme v neustálém kontaktu se složkami Integrovaného záchranného systému," dodal Šafařík.

Zdroj
ČT sport, ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články