Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Sportovní zprávy

APK vyzvala plzeňský hokejový klub k odstranění reklamy

Praha - Vedení Asociace profesionálních klubů ledního hokeje (APK LH) dnes vyzvalo HC Plzeň 1929, aby z dresů, prostor stadionu i svého webu odstranila reklamní slogan sázkové kanceláře Bet-at-home "život-je-hra". Tím Západočeši nahradili logo sponzora a snažili se tak vyřešit spor s marketingovým partnerem extraligy společností BPA sport marketing, která však tvrdí, že plzeňský klub stále porušuje platný loterijní zákon, a požaduje po APK smluvní pokutu v celkové výši 18 milionů korun. 

Plzeňský klub propaguje sázkovou společnost, jež není registrována v České republice, což odporuje loterijnímu zákonu, který vstoupil v platnost 1. ledna. BPA tak před měsícem udělila APK pokutu 13 milionů korun za to, že nedokázala zajistit dodržení práv marketingového partnera, která mu postoupila.

Asociace poté, co dostala od BPA pokutu, vyzvala plzeňský klub, aby reklamu odstranil. Indiáni na to reagovali záměnou názvu firmy za slogan společnosti. Tento krok ale BPA neakceptovala a nadále tvrdí, že Plzeň porušuje zákon. I proto marketingový partner soutěže pokutu později navýšil o dalších pět milionů. Využil toho, že podle kontraktu s APK LH může dát asociaci pokutu milion korun za každý zápas, v němž některý extraligový klub poruší marketingovou smlouvu. Plzeň zatím v roce 2012 odehrála osmnáct zápasů.

APK tak HC Plzeň opětovně vyzvala k odstranění inkriminované reklamy. "Rozhodli jsme se tak učinit ze stejného důvodu, ze kterého jsme je vyzvali předtím, tedy z důvodu opatrnosti a právní jistoty," řekl dnes asistent ředitele APK Antonín Vansa.

APK i plzeňský klub ale dál odmítají, že by smlouvu s BPA porušovaly. I proto dosud fakturu s pokutou vždy vrátily zpět. Asociace ledního hokeje připravuje právní analýzu, která by měla podle vedení APK potvrzovat její stanovisko.

Plzeň odmítá výzvu APK akceptovat a plánuje, že bude se sloganem nastupovat i ve čtvrtfinálové sérii. "Nevidím důvod, proč bychom odstraňovali něco, co není reklamou na Bet-at-home. Nás postoj se nemění," řekl ředitel klubu Václav Jáchim. Konkrétněji se k dopisu od APK nechtěl vyjadřovat, neboť jej ještě nečetl.

Předseda APK Ladislav Blažek
zdroj: ČT24

Spor mezi APK LH a BPA o reklamu plzeňského klubu podle všeho míří k arbitráži. Tuto možnost již na konci února připustila předsedkyně představenstva BPA Jana Obermajerová. "Vždy se kloníme k dohodě, i proto, že spolupracujeme s APK už sedmnáctou sezonu. Může se ale stát, že půjdeme k arbitráži," řekla. 

BPA má s Asociací profesionálních klubů uzavřenu smlouvu o marketingovém zastoupení jen do konce následující sezony. Do výběrového řízení na nového marketingového partnera se BPA nepřihlásila. Jediným uchazečem je tak zřejmě reklamní agentura Goram, která se věnuje zejména golfu.

APK by podle podmínek výběrového řízení měla vyhlásit vítěze do 15 pracovních dnů od uzávěrky přihlášek, která byla v pondělí 5. března. Asociace má však právo nezvolit žádného ze zájemců nebo soutěž zrušit.

Zdroj
ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články