Je nám líto, video expirovalo.

Malý velký fotbalový kouzelník se už po první sezoně PSG náramně vyplatil

Ceny, které platí kluby za hvězdy, jsou astronomické, stejně jako platy těch hráčů. Jenže když to znáš, jde to snáz. To říká staré pořekadlo a platí to i ve fotbale. Když koupíte hvězdu, tak byste na tom obchodu rozhodně neměli prodělat. To je zřejmé i z čísel, která dokázalo vygenerovat marketingové oddělení pařížského St. Germain po příchodu Lionela Messiho.

Lionel Messi se raduje z gólu v dresu PSG
zdroj: imago sportfotodienst autor: Sebastian Frej

Malý fotbalový kouzelník sice ve své úvodní pařížské sezoně nebyl tak výrazný jako před tím v Barceloně, často byl kritizován za nízký zájem o fotbal a celkově výkony, které na hřišti ve hvězdy prošpikovaném celku předvádí.

Přesto v posledním ročníku ve 26 zápasech ve francouzské Lique 1 pomohl ke dvaceti gólům – čtyři dal a na šestnáct přihrál.

A v tété sezoně? To vypadá, že Messi dostal do úplně jiného tempa. V osmi ligových zápasech zařídil jedenáct gólů (4+7), což by na konci ročníku mohlo dát krásnou bilanci.

Sponzoři se jen hrnuli

Jedna věc je ale stránka fotbalová, druhá pak ekonomická, kde má Argentinec možná ještě větší vliv než na hřišti. Příchod Messiho za Neymarem a Mbappém zvedl cenu PSG na trhu extrémně. Jen díky němu klub za pouhý rok vydělal 700 milionů eur, což je při současném kurzu v přepočtu téměř sedmnáct miliard korun.

Podle argentinského deníku El Economista Messiho příchod pomohl St. Germain získat zhruba deset nových sponzorů a přitom částky, které si mohlo vedení klubu diktovat, se zvýšily téměř třikrát. List uvádí, že vzrostly přibližně ze tří milionů eur na osm.

Jen smlouva s Nike přináší PSG ročně kolem pětasedmdesáti milionů eur. Po Argentincově příchodu se také zvýšil prodej klubových dresů. Prodalo se jich přes milion v částkách od 90 do 160 eur a přes šedesát procent mělo na zádech Messiho jméno.

"Poptávka po dresech po Messiho příchodu vzrostla o 30 až 40 procent. Ale stále nemůžeme úplně uspokojit poptávku po těch s jeho jménem," řekl Marc Armstrong, obchodní ředitel PSG, v rozhovoru pro španělský sportovní web marca.es.

Zabraly i sociální sítě

Příchod hvězdy hvězd také znamenal nárůst čísel na sociálních sítích francouzského klubu. Tomu přibylo na všech platformách přes patnáct milionů příznivců. Což je zhruba desetina lidí, kteří na internetu PSG sledují.

Armstrong tvrdí, že stránky Paris St. Germain týdně navštíví 1,4 milionu lidí a na platformě Tik Tok už je to přes deset milionů. Ve Francii je také Paris SG stále nejsledovanější společností na Instagramu.

Teď už by vedení pařížského klubu jen přálo, aby se v tomhle ročníku Ligy mistrů dostali dál, než loni, kdy je už v osmifinále vyřadil Bayern Mnichov.

Zdroj
marca.es

Hlavní zprávy

Nejčtenější články