Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Česko - Arménie

Kornfeil měl namířeno do Moto2, po zpackané sezoně ale nechtěl riskovat

Ve čtyřiadvaceti letech má za sebou Jakub Kornfeil už osm sezon v seriálu MS silničních motocyklů. Paradoxně nejhorší byla pro českého závodníka ta poslední (22. místo, 26 bodů), ve které se trápil hlavně kvůli motorce. Kornfeil si z toho ale velkou hlavu nedělá a věří, že s novým strojem, který prvně otestuje začátkem února ve Španělsku, půjdou jeho výkony opět nahoru.

Jakub Kornfeil
zdroj: ČT sport autor: David Soeldner

Tahle sezona byla výsledkově nejhorší ve vaší kariéře, jak se na ni zpětně díváte?

"Sponzoři a majitelé týmu do toho dali hodně peněz a nic moc jim to nepřineslo, ale věřím, že postupem času řeknou, že to byl špatný rok, ale všechno špatné je k něčemu dobré. Když se podívám na kluky, kteří jeli v roce 2016 na Mahindrách, tak to bylo úplně neuvěřitelné, všichni byli na Hondách nebo KTM vpředu. Takže nás, co jsme jeli letos na Mahindrách, by to mohlo také posunout."

Tým byl i přes nevýrazné výsledky spokojený, když s vámi podepsal smlouvu na další rok?

"S mojí prací byli spokojení, protože chápali, že s tou motorkou se nedaly jezdit lepší výsledky."

Teď se vracíte na motocykl KTM, s nímž jste dvě sezony jezdil, a v roce 2015 stál i dvakrát na stupních vítězů. Co si od toho slibujete?

"Těším se na to moc, KTM byla motorka, která mi hodně seděla. Vyhovovala mému stylu jízdy a dokázal jsem z ní dostat maximum."

Jakub Kornfeil
zdroj: ČT sport autor: David Soeldner

Budete mít tovární motorku?

"Ono už se to neřeší, jestli je to tovární nebo netovární motorka. Všichni teď mají úplně stejné motory, ty jsou zaplombované a my tam nemůžeme dělat žádnou úpravu. Jen vyndat převodovku a přeskládat si kolečka. Je to pro všechny stejné na KTM i na Hondách. Takže budu mít stejný materiál jako ostatní. Bude tam patnáct Hond a patnáct KTM, ty motorky by měly být totožné, tak to, co nakonec dokáže udělat rozdíl, je jezdec a týmová strategie."

Jaká je vaše pozice, musíte s sebou přinést do týmu peníze, nebo si vás tým najímá a o peníze se vůbec nestaráte?

"Tým mě chce proto, že mám za sebou silného sponzora a on jim samozřejmě něco zaplatí. Rozpočet našeho týmu bude třeba milion eur – no, asi trošku víc, a můj sponzor tam donese tak jednu dvacetinu té částky. To je pro ně samozřejmě lepší, než kdyby tam šel kluk, který po nich žádá peníze."

Největší úspěchy jste zajel za deště. Máte takové podmínky rád?

"Jako každý na motorce nemám vodu rád. Strašně to klouže, nevíte, kdy spadnete. Ale jde mi to na tom. Asi proto, že dokážu tu motorku cítit a vím, co udělá. Od šesti do jedenácti jsem závodil na motokrosové motorce a tam bylo normální, že jste měl zadní kolo chvíli nalevo, chvíli napravo. Teď toho dokážu využít i na silnici."

Jakub Kornfeil zdraví diváky po kvalifikaci v Brně
zdroj: ČT4 autor: ČTK/Luboš Pavlíček

Už jste uvažoval o přestupu do silnější kubatury Moto2. Měl jste nějaké nabídky, a co nakonec rozhodlo, že zůstáváte v Moto3 další sezonu?

"Jednal jsem se dvěma týmy Moto2, německým a španělským. Byli jsme před podpisem smlouvy, ale potom mi zavolali z mého týmu, že by mě chtěli dál a že budu mít lepší podmínky než letos, že budu mít nového týmového kolegu a bude nová motorka. A to už jsem neměl o čem přemýšlet. I když jsem ve své třídě nejstarší, tak si myslím, že není kam spěchat. Krom toho v Moto2 není žádný špatný pilot, a jít tam po neúspěšné sezoně v Moto3, když v nové třídě je to vždycky o tom, rok se učit, to bylo riziko. Po špatné sezoně jsem nechtěl riskovat další, dvě takové za sebou by mi mohly zničit kariéru. Chce to se neukvapit a jít po stupínkách nahoru."

Až do MotoGP?

"Jasně, to je sen všech kluků, co to dělají. Ale dostat se tam není vůbec jednoduché."

A svezl jste se už někdy na motorce pro MotoGP?

"Ne, nikdy. Na ní se svezlo pár lidí na světě. Takovou motorku vám nikdo nepůjčí, ani kdybyste dal milion euro a řekl, že si chcete projet pár kol. To prostě nejde."

Ilustrační foto

Čeká vás kompletní devátá sezona v mistrovství světa. Jak se za tu dobu šampionát změnil?

V mé třídě byl hlavní změnou přechod z dvojtaktů na čtyřtakty, to byla velká změna. Štve mě, že dřív to hodně záleželo na pilotovi, musel toho mít hodně za sebou. Na tom čtyřtaktu se dokáže naučit každý, kdo je ochotný hodně trénovat. Dřív to bylo nevyzpytatelné a ten jezdec ji musel umět kontrolovat, dneska motorka jede sama. Je hodná, klidná, jedete jako po kolejích. Na dvoutaktech to bylo horší, tam se musela hodně kontrolovat, když jsem na konci cílové rovinky špatně ubral plyn, tak se to zadřelo, což se mi několikrát stalo. Teď už je to jedno. Dřív jste řešil za víkend tisíc nepředvídatelných věcí, na které jste musel reagovat, dneska je to v klidu.

Může se pilot, který startuje v seriálu mistrovství světa, zabezpečit na další část života?

Já jsem tam osm let a rozhodně bych neřekl, že jsem nějak zabezpečený. Dělám to proto, že mě to baví, nic jiného neumím. Kdybych dokázal jezdit do pětky, tak by to pak byl nadstandard. To bych měl bonusy a vydělal bych si za sezonu třeba dva miliony korun, ale teď to tak není. A zvláště tahle sezona byla hodně, hodně špatná, spíš prodělečná.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články