Reklamní hodnota Berdycha se zněkolikanásobila

Praha - Účast Tomáše Berdycha ve finále Wimbledonu mu přinese kromě finanční odměny v přepočtu 16 milionů korun i další bonusy ve formě příjmů z reklamy. Podle Berdychova manažera Miroslava Černoška se jeho cena na reklamním trhu díky úspěchu v turnaji zněkolikanásobila. Odborníci na reklamu se shodují na tom, že se Berdych zařadil do pětice nejdražších sportovců na reklamním trhu v Česku.

Největší bonusy dostane Berdych od firem s oblečením. Smlouva je pro Berdycha atraktivní hlavně v bonusové části, podle některých spekulací se bonusy pohybují v řádech stovek tisíc dolarů. Podle bývalého šéfa Asociace komunikačních agentur a nynějšího pedagoga Vysoké školy ekonomické Jiřího Mikeše bude Berdych nyní patřit mezi nejlépe vydělávající sportovce Česka. Mezi nejdražší české sportovce patří podle Mikeše také fotbalový gólman Petr Čech, hokejisté Jaromír Jágr a Tomáš Vokoun a fotbalista Tomáš Ujfaluši.

Podle prezidenta Asociace českých reklamních agentur Pavla Brabce poskočil Berdych svou účastí ve finále Wimbledonu "do jiného levelu" na reklamním trhu. Brabec však zdůraznil, že nyní bude záležet na tom, jak Berdych se svým úspěchem marketingově naloží. "Když bude mít špatného manažera, tak to prostě nepůjde," uvedl Brabec. Velkou výhodou Berdycha je podle odborníků to, že umí vystupovat na veřejnosti a je velmi komunikativní.

Čeští sportovci se v posledních letech stali součástí řady reklamních kampaní. Finanční odměna za jejich reklamní aktivity je ale střeženým tajemstvím. Nejvyšší částky většinou dostávají olympijští vítězové či sportovci, kteří uspějí na mistrovství světa.

Zdroj
ČTK

Hlavní zprávy