"Žiju svůj sen," říká spolumajitel Sport Investu Spálenka

Praha – Když Robert Spálenka před třinácti lety zakládal společnost Sport Invest, mnozí ho zrazovali. Dnes Sport Invest zastupuje takřka 350 sportovců, podílí se na každém třetím přestupu českého fotbalisty nebo hokejisty a mezi jeho klienty patří i taková jména jako Petr Čech, Filip Jícha a Martina Sáblíková. Pro Spálenku je ale jeho práce stále hlavně koníčkem. "Pořád žiju svůj sen," svěřil se České televizi Spálenka.

"Když jsme začínali, tak nás skoro všichni známí a kamarádi, s kterými jsme studovali nebo hrávali, odrazovali, že konkurence je tady obrovská a že nemáme šanci se prosadit. A my jsme na to šli cestou, že jsme chtěli dělat kvalitní servis," popisuje začátky Sport Investu Spálenka.

"Dneska to máme postavené tak, že pro ty kluky máme spoustu dalších možností. Máme zajištěnou doktorskou péči na nejvyšší úrovni, fyzioterapeuty, máme zaměstnaného na plný úvazek kondičního trenéra, který pracuje s těmi mladými hráči," nastiňuje Spálenka servis, který Sport Invest poskytuje svým klientům.

Sport Invest zastupuje řadu špičkových českých hráčů a často tak jedná o milionových smlouvách. Podle Spálenky jde ale obvykle sportovní a finanční hledisko při vyjednávání ruku v ruce. "Top hráči chtějí hrát v top klubech a top kluby můžou platit top peníze," říká k tomu lakonicky.

Najdou se ale i výjimky. Například nedávno tragicky zesnulý hokejista Jan Marek, přestože toužil odejít a zahrát si v zámořské NHL, odmítl sportovně atraktivnější nabídku L. A. Kings kvůli finančně o poznání zajímavější smlouvě v Magnitogorsku.  

"V Magnitogorsku, kde měl nejlepší sezonu v Rusku a vyhrál bodování, ho za každou cenu chtěli udržet a nabídli mu devítinásobek toho, co v Americe. A vím, že tady bylo velké dilema, protože Honza o NHL hodně přemýšlel. Na druhé straně tohle byla smlouva, která zabezpečí celou rodinu na dlouhou dobu. Takže ji nakonec neodmítl," vzpomíná Spálenka.

Sport Invest nezastupuje jen zavedené sportovní hvězdy, ale i řadu talentů. I sportovcům, kteří mají největší úspěchy teprve před sebou, se Sport Invest snaží najít sponzory. "Když přijdeme a oslovíme firmy, někomu se zdá, že například reklama Martiny Sáblíkové je moc drahá, a chtějí někoho, kdo je méně známý. A může tam vzniknout příběh, ta pohádka stejná jako u Martiny, kdy támhle ze Svratky vyskočila na stupně olympijských vítězů. A příběh prodává hodnotu. Takže se nám třeba podaří přesvědčit partnery, že někdo z těch mladých nadějných sportovců může být takovýto příběh za dva, za tři roky, a proto do toho jdou a toho mladého nadějného sportovce sponzorují," popisuje Spálenka.