Toyota nahradí Škodu Auto a bude novým sponzorem ČOV
Od příštího roku se generálním partnerem Českého olympijského výboru stane automobilka Toyota. Převezme úlohu Škody Auto, která s ČOV spolupracovala od roku 1992. Partnerství japonského výrobce automobilů navazuje na celosvětovou spolupráci Toyoty s Mezinárodním olympijským výborem (MOV). Obě strany plánují spolupráci oficiálně oznámit 9. ledna v Praze.
"Věříme, že navážeme na výjimečné a skvělé partnerství s tradiční českou firmou Škoda Auto, které děkujeme za 26 let společné propagace sportu, zdravého životního stylu a olympijských hodnot. Těšíme se na novou etapu," uvedla mluvčí ČOV Barbora Žehanová.
Škoda Auto, která chtěla ve spolupráci pokračovat, byla doposud společně se Sazkou jedním ze dvou generálních partnerů ČOV a podle neoficiálních informací sponzorovala olympijský výbor částkou 40 milionů korun za čtyřletý cyklus. Dál zůstává jedním z hlavních partnerů hokejového svazu či cyklistické Tour de France a je rovněž hlavním sponzorem mistrovství světa v hokeji.
Toyota uzavřela smlouvu s MOV i Mezinárodním paralympijským výborem již v roce 2015 a stala se oficiálním celosvětovým partnerem pro mobilitu na léta 2017 až 2024. Spolupráce tak platí pro letní olympijské hry v Tokiu 2020, Paříži 2024 a zimní v Pekingu 2022.
Sportovními ambasadory japonské značky se v České republice staly beachvolejbalistky Markéta Nausch Sluková s Barborou Hermannovou, rychlostní kanoista Martin Fuksa a skateboardista Maxim Habanec. Automobilka je také sponzorem olympijské vítězky ve snowboardcrossu Evy Samkové.