Světový šampionát v League of Legends míří do play-off, ve hře jsou i dva Češi
U hráčů počítačových her patří League of Legends už více než dekádu mezi nejoblíbenější esportové tituly. Každoročně v ní pořádá vývojářská společnost Riot Games mistrovství světa, kde se utkají nejlepší týmy o miliony dolarů. Tento vrchol sezony, kterému se říká zkráceně Worlds, si opakovaně drží v porovnání s ostatními esportovými turnaji nejvyšší příčky ve sledovanosti. V roce 2018, kdy se hrálo v Jižní Koreji, se celkový počet diváků vyšplhal až na sto milionů.
Letošní mistrovství světa v League of Legends je pro české fanoušky obzvlášť zajímavé, v dresech účinkujících celků totiž najdeme i dva české hráče. Marek Brázda a Matyáš Orság, působící pod přezdívkami Humanoid a Carzzy, sehráli v postupu svého týmu MAD Lions do play-off klíčovou roli. Převážně první jmenovaný je mnoha analytiky během vysílání vychvalován, zároveň ale uznávají, že týmová strategie se často točí kolem českého středopolaře.
Aktuální turnaj Worlds začal už zkraje října play-in fází, tedy jakýmsi předkolem s vlastními skupinami a play-off. Pak následovala základní fáze se čtyřmi skupinami. Formát lze přirovnat k fotbalové Lize mistrů, všechny týmy se utkaly se svými soupeři ve skupině dvakrát, výsledný poměr vítězství a proher pak rozhodl, které dva celky z každé skupiny zamířily do play-off.
Po posledních zápasech ve skupinové fázi se mezi elitu probojovaly čtyři korejské týmy, dva čínské celky a po jednom zástupci vyšlou do čtvrfinále také severoamerická a evropská soutěž. Do poslední chvíle ale nebylo jisté, které týmy do play-off postoupí.
Pouze v jedné ze čtyř skupin nemusely o konečném pořadí rozhodnout takzvané tiebreakery, zápasy, které hráči musí odehrát v případě bodové shody. Skupina D navíc poprvé v historii šampionátu zažila čtyřnásobnou remízu, když všechny celky zakončily základní část se třemi výhrami i prohrami.
Právě z této skupiny si nakonec vybojoval postup do play-off i tým MAD Lions, který tak z původních tří evropských zástupců na turnaji jako jediný dosáhl až na vyřazovací fázi. Brzy se však dostaví zkouška nejtěžší, čtvrtfinálový los totiž přiřadil českým hráčům úřadujícího světového šampiona a mistra korejské ligy DWG KIA, velkého favorita na celkové vítězství.
O dosud největší překvapení turnaje se postarali hráči Cloud9 ze severoamerické ligy LCS, když ve své skupině prohrávali na zápasy už 0:3, ve všech třech odvetných kláních ale dokázali zvítězit a v následném tiebreakeru si na úkor evropských Rogue zajistili postup.
Největší podíl na této spanilé jízdě amerického celku měl chorvatský hráč Luka Perković známý jako Perkz. Ten po letošním odchodu z veleúspěšné evropské organizace G2 dokázal i přes změnu působiště a role dovést svůj nový tým dál, než se povedlo dalším (a dokonce i výše nasazeným) týmům z LCS.
Světový šampionát v Legue of Legends bude pokračovat už v pátek odpoledne čtvrtfinálovými zápasy. Následující víkend se odehrají semifinále. Celkového vítěze budeme znát po finálovém utkání 6. listopadu.