Zpátky ke čtyřkolce. Macháček plánuje pro další Dakar změnu
Praha - Oba dva ročníky, které Josef Macháček odjel za volantem terénní buginy, nedopadly ideálně a český pilot se do cíle nedostal. Nyní plánuje návrat zpět k řízení čtyřkolky, na níž by se rád představil v příštím ročníku závodu.
"Příští Dakar pojedu na čtyřkolce. Tedy pokud mě pořadatelé vezmou. Všechno se odvine od Merzouga rallye, což je květnový kvalifikační závod pro čtyřkolky v Maroku. Pak mě na Dakar nemusí vzít, protože existuje regule, že kdo na dva roky přeruší účast, tak se na něj pohlíží jako na nováčka. Já jsem teď jezdil s autem, ale Dakar jsem na dva roky nepřerušil," řekl Macháček.
Na návrat ke čtyřkolce má vliv i nepříliš úspěšné působení v buginách. "Nebudu si nic namlouvat. Na to, kolik jsem do projektu investoval, tak to efekt nepřineslo," přiznal osmapadesátiletý motoristický vytrvalec. Úplně však kategorii aut neopustí. "Nějaké závody ještě pojedu, ale kdyby se objevil zájemce, tak techniku prodám. Zároveň si ale chci nechat velkou buginu MD Optimus jako zadní vrátka, kdyby mě na Dakar 2017 nevzali do čtyřkolek. To by se mělo vyjasnit v červenci."
Že to člen týmu Barth racing myslí s návratem do čtyřkolek vážně, bylo zřejmé už v lednu. Dva dny po příletu z Dakaru odjel do Španělska na start Intercontinental rallye, která vedla přes Maroko, Mauritánii do Senegalu. "Vyhrál jsem čtyřkolky, ale nebyla tam odpovídající konkurence. Víc vypovídající je čtvrté místo v motorkách, protože jsem závodil s rychlými jezdci," uvedl.
Fyzicky se cítil dobře a věří, že by zvládl i náročný Dakar. "To však neznamená, že bych měl patřit k favoritům. Roky jsou tady a nepůjde mi o super výsledek. Chci tam ale zase být, dojet závod, navázat na svou nejúspěšnější éru a udělat tečku za obdobím, kdy se mi nedařilo ve čtyřkolkách ani v buginách," řekl Macháček.
Momentálně už se v Maroku připravuje na Taureg rallye, která se jede na stejných tratích jako nominační závod. "Přípravě dávám tolik jako v dobách, kdy jsem vyhrával. V polovině března budu mít na čtyřkolce najeto v pouštních terénech přes šest tisíc závodních kilometrů. Když k tomu připočtu podzimní El Chott rallye v Tunisku, některé domácí offroad maratony, soutěže Baja a další starty, mohu se dostat na patnáct až dvacet tisíc kilometrů," řekl Macháček.