Za nehody mohou zřejmě úlomky na trati, hájí se Pirelli po sérii defektů v Baku
Za defekty Lance Strolla a Maxe Verstappena ve Velké ceně Ázerbájdžánu formule 1 mohou podle šéfa pneumatikářské firmy Pirelli Maria Isoly pravděpodobně úlomky na trati. Nasvědčuje tomu to, že ani jeden z jezdců nehlásil před svou nehodou komplikace na voze, a také fakt, že šlo o poškození levých zadních gum, které jsou na okruhu v Baku nejméně zatěžované. Zatímco Stroll odstoupil ze čtvrté příčky, Verstappen přišel po nehodě čtyři kola před koncem o vítězství, kterým mohl zvýšit vedení v šampionátu.
"Myslím, že mohu vyloučit selhání pneumatik v důsledku jejich opotřebení. Levá zadní guma není v Baku tou nejvíc namáhanou pneumatikou, pravá je na tom hůře. Nerad bych tedy dělal předčasné závěry, ale zdá se, že šlo o rozříznutí pláště nějakým úlomkem," prohlásil na webu F1 Isola.
"Jiná auta se stejným počtem kol potíže neměla a důležité rovněž je, že týmy neměly před defektem žádné varovné náznaky, jako jsou vibrace. Nevypadá to, že by u pneumatik bylo něco špatně," doplnil Isola.
Na to, že trať v Baku nebyla ve všech místech v pořádku, poukazoval po závodě i Charles Leclerc z Ferrari, který se musel v úvodu vyhýbat spadlé větvi.
Jak Stroll, tak Verstappen navíc havarovali v podobném místě na cílové rovince, což podle Isoly vede ke domněnce, že nizozemský pilot Red Bullu mohl doplatit na špatně odklizené trosky z předchozí nehody svého soupeře.
"Mohlo to tak být. Ani u Lance se nedá vyloučit, že tam předtím na trati něco bylo," řekl Isola a poukázal na tři roky starou nehodu Valtteriho Bottase, který dostal rovněž náhlý defekt poté, co najel na úlomek.
Pirelli si nicméně po Verstappenově nehodě a následném přerušení závodu dvě kola před koncem všimlo, že podobné potíže hrozily i úřadujícímu šampionovi Lewisi Hamiltonovi z Mercedesu.
I on měl podle Isoly pneumatiku naříznutou, a kdyby po červených vlajkách nenastala pauza a výměna gum, mohla Brita potkat stejná nehoda jako Verstappena a Strolla.
"Našli jsme řez na vnitřní straně levé zadní pneumatiky, na které Hamilton absolvoval stejný úsek jako Verstappen. Byl celkem hluboký a rozsáhlý šest až sedm centimetrů. Nezasáhl však konstrukci, takže pneumatika nadále držela pohromadě. Díky červené vlajce, zastávce v boxech a výměně gum jsme tento defekt objevili," dodal Isola.
Všechny pneumatiky budou dopraveny do milánské laboratoře ke zkoumání a Pirelli bude rovněž prohlížet dostupné fotografie, televizní záběry nebo záznamy telemetrie. Defekty chce vyjasnit do příští Velké ceny Francie, která se koná 20. června.