Vettelovy naděje zhasly v první zatáčce, v Singapuru slavil Hamilton a zvýšil vedení
Chtěl se opět vrátit do čela mistrovství světa formule 1 a našlápnuto k tomu měl ideálně. Velká cena Singapuru však Sebastianovi Vettelovi vůbec nevyšla. Vítěz kvalifikace skončil už v první zatáčce a musel sledovat, jak v nočních ulicích vítězí Lewis Hamilton. Pilot Mercedesu díky tomu zvýšil svoje vedení v seriálu na 28 bodů právě před jezdcem Ferrari a šest závodů před koncem udělal velký krok k zisku čtvrtého titulu.
Noční závod, který se jel poprvé v jeho desetileté existenci v dešti, měl přitom být velkou šancí německého pilota vrátit se do čela šampionátu. Vettel odstartoval z prvního místa a Hamilton až z pátého, technický okruh Marina Bay navíc vozům Mercedes dlouhodobě nevyhovuje a naopak sedí Ferrari. Všechny předpoklady však vzaly za své už v první zatáčce.
Hned po startu totiž došlo ke kolizi Vettela s finským kolegou z Ferrari Kimim Räikkönenem a Maxem Verstappenem z Red Bullu. Pro všechny tři závod předčasně skončil, pro nizozemského pilota šlo navíc už o sedmý výpadek z dosavadních 14 Velkých cen v sezoně.
Incidentem se bude zabývat vedení šampionátu a do dalšího průběhu seriálu tak mohou ještě promluvit případné tresty. "Sebastian do něj najel zprava a Max nejspíš neviděl, že vlevo má Kimiho. Neměl kam uhnout a dostal ránu," zastal se Verstappena šéf Red Bullu Christian Horner.
Vettel sice ještě chvíli zůstal na trati, ale posléze ztratil kontrolu nad vozem a odpadl mu takřka celý předek vozu. "Už tam bylo nějaké poškození, takže to nehrálo zase tak velkou roli," uvedl Vettel. "Měli jsme poškozený chladič, byl hrozně ohnutý, takže jsem ztratil hodně tlaku a musel bych stejně zastavit," dodal.
Německý pilot nedojel do cíle poprvé od loňské Velké ceny Malajsie a v nejméně vhodný okamžik nabral v boji o titul nečekaně velkou ztrátu. "Už s tím nic neuděláme. Je to nepříjemné, ale stalo se," prohlásil čtyřnásobný mistr světa poté, co přišel o sérii 18 bodovaných umístění za sebou.
Hamilton si poté vedení před Danielem Ricciardem z Red Bullu bez větších potíží hlídal, přestože australský jezdec byl v trénincích i kvalifikaci výrazně rychlejší. Když hvězdu Mercedesu ve 44. kole z původních 61 nerozhodilo ani rozhodnutí dojet závod na časový limit dvou hodin, vyhrál s náskokem 4,5 sekundy. Třetí skončil jeho finský kolega Valtteri Bottas.
Hamilton měl radost z deště
"Včera jsme se trápili a dneska se na nás usmálo štěstí, vzhledem k tomu, co se stalo oběma Ferrari. Využil jsem toho, takže nemůžu být šťastnější," řekl Hamilton. Radost mu udělal i déšť. "Přál jsem si, aby pršelo, protože v mokru nám to tady jezdí. Na suchu naopak ne," přidal.
Ricciardo litoval, že Red Bull nedokázal zopakovat výkon z tréninků a kvalifikace. "Snažím se, ale pořád mi vítězství utíká. Být na stupních vítězů je skvělé, ale přeci jen mě to trochu mrzí," prohlásil. "Když jsem před sebou viděl, co se tam děje, tak možná bylo dobře, že mi start úplně nevyšel," dodal.
Čtvrtý byl Španěl Carlos Sainz z Tora Rosso a dojel si pro nejlepší umístění v kariéře. Celkem v Singapuru nedokončilo závod osm pilotů. Byl mezi nimi i Nico Hülkenberg z Renaultu, který tak natáhl sérii startů bez umístění na stupních vítězů na 129 Velkých cen. Osamostatnil se tím v čele nelichotivého pořadí před německým krajanem Adrianem Sutilem.
Velká cena Singapuru, závod mistrovství světa vozů formule 1:
1. Hamilton (Brit./Mercedes) 2:03:23,543 (prům. rychlost 142,913 km/h), 2. Ricciardo (Austr./Red Bull) -4,507, 3. Bottas (Fin./Mercedes) -8,800, 4. Sainz (Šp./Toro Rosso) -22,822, 5. Pérez (Mex./Force India) -25,359, 6. Palmer (Brit./Renault) -27,259, 7. Vandoorne (Belg./McLaren) -30,388, 8. Stroll (Kan./Williams) -41,696, 9. Grosjean (Fr./Haas) -43,282, 10. Ocon (Fr./Force India) -44,795.
Průběžné pořadí MS (po 14 z 20 závodů): 1. Hamilton 263, 2. Vettel (Něm./Ferrari) 235, 3. Bottas 212, 4. Ricciardo 162, 5. Räikkönen (Fin./Ferrari) 138, 6. Verstappen (Niz./Red Bull) 68, 7. Pérez 68, 8. Ocon 56, 9. Sainz 48, 10. Hülkenberg (Něm./Renault) 34.
Pohár konstruktérů: 1. Mercedes 475, 2. Ferrari 373, 3. Red Bull 230, 4. Force India 124, 5. Williams 59, 6. Toro Rosso 52, 7. Renault 42, 8. Haas 37, 9. McLaren 17, 10. Sauber 5.