Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Následuje
Tipsport ELH 2024/2025

Vettel kraloval i v Indii a upevnil si první příčku v šampionátu

Dillí - Již čtvrté vítězství v řadě vybojoval mistr světa Sebastian Vettel z týmu Red Bull v závodě v indickém Dillí. Německý jezdec potvrdil, že se mu na této trati daří, když vyhrál jak tréninky, tak i kvalifikaci, a stylem start-cíl obhájil triumf z minulého roku. Díky tomuto výsledku opět zvýšil svůj náskok na čele šampionátu, když dnes druhý Fernando Alonso z Ferrari na něj ztrací 13 bodů. Třetí dojel Vettelův týmový kolega Mark Webber z Austrálie. Do konce sezony zbývají ještě tři závody.

Sebastian Vettel během VC Indie
zdroj: AP autor: Mark Baker

"Tohle je pro mě hodně speciální Velká cena," prohlásil v cíli Vettel. "Nevím, co na tom okruhu je, ale hrozně mě baví na něm jezdit," prozradil spokojený Němec. Ví, že zvýšil svou šanci na titul i proto, že v posledních třech závodech jezdil jen v čele. To se naposledy povedlo Ayrtonu Sennovi v roce 1989. "Byl to další krok k titulu, ale ještě není zdaleka konec," upozornil Vettel.

Už první metry závodu nepřinesly nic dramatického a ve stejném duchu se odvíjela celá Grand Prix Indie, druhá v historii. Oba Red Bully si podržely první řadu z kvalifikace, ve vedení zůstal bez problémů šampion posledních dvou let Vettel.

O pár sekund později se však za nimi odehrál dramatický souboj. Alonso za volantem Ferrari se nebojácně pustil do obou McLarenů, které zvládly kvalifikaci lépe než on. S využitím systému DRS zadního přítlačného křídla se dostal před Brita Lewise Hamiltona i jeho týmového kolegu Jensona Buttona, který mu to ale hned vrátil. Na třetí místo se nakonec Španěl dostal ve čtvrtém okruhu, Red Bully ale už v té době měly velký náskok.

Sebastian Vettel
zdroj: AP autor: Mark Baker

Po pětadvaceti kolech se Alonso začal hodně přibližovat Webberovi, ale nedokázal ho předjet, čímž se oběma pilotům vedoucí Vettel ještě víc vzdálil.

K jediné zastávce v boxech v dnešním závodu se stratégové týmů odhodlali po šestadvaceti kolech, kdy byl první v garáži Button z MaLarenu. Hlavní výměny vedoucích pilotů se udály po třicátém okruhu, na pořadí se však nic nezměnilo.

Alonso se celý závod dotíral na Webbera, chvíli ho dramaticky atakoval, občas ztrácel už několik sekund, ale nakonec se mu ho ve 49. okruhu podařilo předjet. Na Vettela měl však jedenáct okruhů před koncem propastné manko jedenácti sekund. 

Rychlost Ferrari však nebyla taková, aby na každém okruhu Vettela stáhl o jednu sekundu a ještě stihl předjet. Německý šampion tak vybojoval 26. vítězství v kariéře a dostal se na sedmé místo v této statistice před Nikiho Laudu a Jima Clarka, kteří v kariéře vyhráli pětadvacet závodů.

"Není v posledních závodech snadné bojovat s Red Bully, jezdí opravdu rychle. Ale nic nevzdávám," prohlásil Alonso. "Musím Red Bullu a Sebastianovi (Vettelovi) pogratulovat, předvedli skvělý výkon, ale my se chceme usmívat a radovat po Velké ceně Brazílie," zmínil Španěl poslední závod sezony.

Vettel, jenž letos útočí na třetí titul v řadě, se dostal do vybrané společnosti pilotů, kteří ve své kariéře dokázali vyhrát čtyři závody v řadě. Před ním se to podařilo už jen dalším osmi závodníkům v historii.

Do konce sezony zbývají ještě tři závody, situace mezi dvěma hlavními soky je stále otevřená, neboť za vítězství se uděluje 25 bodů.

Velká cena Indie, sedmnáctý závod mistrovství světa vozů formule 1 v Dillí:

1. Vettel (Něm./Red Bull) 1:31:10,744 (prům. rychlost: 202,842 km/h), 2. Alonso (Šp./Ferrari) -9,437, 3. Webber (Austr./Red Bull) -13,217, 4. Hamilton (Brit./McLaren) -13,909, 5. Button (Brit./McLaren) -26,266, 6. Massa (Braz./Ferrari) -44,674, 7. Räikkönen (Fin./Lotus) -45,227, 8. Hülkenberg (Něm./Force India) -54,998, 9. Grosjean (Fr./Lotus) -56,103, 10. Senna (Braz./Williams) -1:14,975.

Průběžné pořadí MS (po 17 z 20 závodů): 1. Vettel 240 bodů, 2. Alonso 227, 3. Räikkönen 173, 4. Webber 167, 5. Hamilton 165, 6. Button 141, 7. Rosberg (Něm./Mercedes) 93, 8. Grosjean 90, 9. Massa 89, 10. Pérez (Mex./Sauber) 66.

Pohár konstruktérů: 1. Red Bull 407, 2. Ferrari 316, 3. McLaren 306, 4. Lotus 263, 5. Mercedes 136, 6. Sauber 116, 7. Force India 93, 8. Williams

Zdroj
ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články