Vettel dojel po stíhací jízdě čtvrtý, na Hamiltona však ztratil, v Malajsii slaví Verstappen
Startoval jako poslední a pustil se do velké stíhací jízdy. Sebastian Vettel z Ferrari si během derniéry Velké ceny Malajsie polepšil o šestnáct pozic, na největšího rivala v boji o celkový triumf v mistrovství světa formule 1 Lewise Hamiltona z Mercedesu přesto ztratil, jelikož Brit dojel druhý a rozdíl mezi nimi je nyní 34 bodů. Z vítězství se radoval Max Verstappen z Red Bullu. Třetí byl jeho týmový kolega Daniel Ricciardo.
Do závodu sice Hamilton odstartoval z pole position, ale čtvrtou výhru za sebou nezískal. V úvodu ho předjel Verstappen a ten se nakonec s náskokem třinácti sekund dostal teprve podruhé v sezoně na stupně vítězů. Nizozemský pilot si den po 20. narozeninách připsal druhý triumf v kariéře od loňské Velké ceny Španělska. Na dva triumfy dosáhl jako nejmladší jezdec v historii.
"Myslím, že na začátku měl Lewis trochu problémy s trakcí, tak jsem toho využil," uvedl Verstappen, který na dva triumfy dosáhl jako nejmladší jezdec v historii. "Navíc asi nechtěl moc riskovat, protože na rozdíl ode mě si nemůže dovolit ztrátu s ohledem na boj o titul. Pak už jsem si jel vlastní závod, ale i tak to bylo náročné," dodal.
Vettel stíhací jízdou alespoň trochu napravil nepovedený víkend Ferrari, které se v Sepangu potýkalo s technickými problémy. Čtyřnásobný mistr světa kvůli nim nenastoupil do sobotní kvalifikace, zatímco jeho kolega Fin Kimi Räikkönen musel pár minut před dnešním startem odstoupit.
K posunu pořadím pomohlo Vettelovi i několik rekordních časů a v závěru dokonce snížil ztrátu na třetího Ricciarda na jedinou sekundu. Na stupně vítězů už se ale čtyřnásobný vítěz Velké ceny Malajsie probojovat nedokázal, protože měl příliš opotřebované pneumatiky.
"Na konci se na mě Seb hodně dotahoval a čekal jsem, že budu mít velké problémy. Ale zaútočil jen jednou," řekl Ricciardo, kterému v jednu chvíli pomohl zpomalit soupeře i o kolo zpět jedoucí Španěl Fernando Alonso z McLarenu.
Další hořkou pilulku musel Vettel spolknout po dojezdu do cíle, protože při kolizi s Lancem Strollem z Williamsu přišel o zadní kolo. "Rozhodl jsem se nasbírat trochu ojeté gumy na kola. Lance chtěl udělat asi to samé, ale nevšiml si, že jsem vedle něj," uvedl německý pilot.
"Jel jsem hodně pomalu do boxové uličky. Už se nezávodilo, tak to určitě ani z jedné strany nebylo úmyslné," řekl Stroll k incidentu, kterým se začalo zabývat vedení závodu. Nakonec však rozhodlo, že za nezvyklou havárii nenese vinu ani jeden z pilotů.
Ferrari má za sebou dva velmi nepovedené závody, před dvěma týdny v Singapuru ani jeden z vozů italské stáje nedojel do cíle.Proto také s ohledem na vrcholící šampionát podle očekávání vyměnilo několik částí motoru Vettelova monopostu, protože penalizace v podobě ztráty dvaceti míst už nemohla startovní pozici německého pilota ovlivnit.
Spokojenost však nepanuje ani v Mercedesu. "Nevidím nic pozitivního. Samozřejmě se na to můžeme dívat tak, že jsme zvýšili náskok, ale bylo to hlavně kvůli smůle Kimiho a Sebastiana, ne díky naší rychlosti. Ve skutečnosti jsme na Ferrari i Maxe ztratili třicet sekund," prohlásil šéf stáje Toto Wolff.
Šampionát bude pokračovat už příští víkend Velkou cenou Japonska v Suzuce.
Velká cena Malajsie, závod mistrovství světa vozů formule 1 v Sepangu:
1. Verstappen (Niz./Red Bull) 1:30:01,290 (prům. rychlost: 206,889 km/h), 2. Hamilton (Brit./Mercedes) -12,770, 3. Ricciardo (Austr./Red Bull) -22,519, 4. Vettel (Něm./Ferrari) -37,362, 5. Bottas (Fin./Mercedes) -56,021, 6. Pérez (Mex./Force India) -1:18,630, 7. Vandoorne (Belg./McLaren), 8. Stroll (Kan./Williams), 9. Massa (Braz./Williams), 10. Ocon (Fr./Force) všichni -1 kolo.
Průběžné pořadí MS (po 15 z 20 závodů): 1. Hamilton 281, 2. Vettel 247, 3. Bottas 222, 4. Ricciardo 177, 5. Räikkönen (Fin./Ferrari) 138, 6. Verstappen 93, 7. Pérez 76, 8. Ocon 57, 9. Sainz (Šp./Toro Rosso) 48, 10. Hülkenberg (Něm./Renault) 34.
Pohár konstruktérů: 1. Mercedes 503, 2. Ferrari 385, 3. Red Bull 270, 4. Force India 133, 5. Williams 65, 6. Toro Rosso 52, 7. Renault 42, 8. Haas 37, 9. McLaren 23, 10. Sauber 5.