I přes odpor velké části stájí budou v příští sezoně formule 1 zavedeny nové aerodynamické úpravy. Od širších předních i zadních křídel a brzdových kanálů bez křidélek si Mezinárodní automobilová federace (FIA) slibuje díky snížení odporu vzduchu za auty častější předjíždění.
Většina týmů byla proti. F1 přes odpor změny pro další ročník schválila
Změny byly odhlasovány na poslední chvíli v pondělí, protože ode dneška už by byl k jejich schválení potřeba souhlas všech deseti týmů. Takto však stačilo, aby se při podpoře ze strany vedení seriálu, sponzorů a FIA připojily jen čtyři stáje. Výsledky hlasování nebyly zveřejněny, podle médií však novinky podpořily Mercedes, Williams, Force India a Sauber. Proti byly Ferrari, Red Bull, Renault, McLaren, Toro Rosso a Haas.
"Studie ukázaly, že změny budou mít s velmi velkou pravděpodobností pozitivní dopad na závodění a předjíždění," prohlásila FIA. "Rozhodnutí však nesouvisí s dalšími projednávanými změnami, které by se měly ve formuli projevit od roku 2021 a dál," přidala federace.
Za dva roky totiž končí formuli kolektivní smlouva a nový promotér mistrovství světa, americká společnost Liberty Media by ráda vyrovnala startovní pole. Od zavedení hybridních motorů v roce 2014 totiž závody vyhrávali pouze jezdci Mercedesu, Ferrari a Red Bullu. Všechny mistrovské tituly navíc od té doby získal Mercedes.
Dosáhnout toho chce rozsáhlými změnami pravidel. Mezi ně by mělo patřit zavedení levnějších a spolehlivějších motorů, které by navíc byly dostupné pro všechny stáje. Další novinkou by měl být i rozpočtový strop ve výši 150 milionů dolarů bez platů pilotů. V aktuální sezoně má nejvyšší rozpočet Mercedes s údajnými 550 miliony dolarů, nejmenší Haas a Force India se 135 miliony. Proti změnám se už však postavilo několik stájí v čele s největšími hráči Mercedesem a Ferrari, které dokonce pohrozilo odchodem z formule.