Následuje
Irsko - Skotsko

V Monte Carlu vyhrál Hirvonen, škodám patří 2., 3. a 5. místo

Monte Carlo – Fordu vyšla premiéra v šampionátu Intercontinental Rallye Challenge (IRC) s vozem Fiesta S2000. Úvodní Rallye Monte Carlo totiž vyhrál Mikko Hirvonen, který si do IRC odskočil z mistrovství světa. Na stupních vítězů ho doplnili dva piloti Škody – s téměř dvouminutovou ztrátou dojela druhá Fabia Juhy Hänninena, další zhruba minutu a půl potom ztratil třetí Nicolas Vouilloz. Český jezdec Jan Kopecký (Škoda) dojel na pátém místě.

Škoda Fabia S2000
zdroj: www.skoda-auto.com

Ačkoli zvítězil jezdec Fordu, Fabia byla nejúspěšnějším vozem 78. ročníku tradiční rallye, která se ovšem podruhé jela jako součást IRC, a nikoli mistrovství světa. Za trojicí továrních jezdců, mezi něž pronikl ještě čtvrtý Sarrazin s Peugeotem 207, se totiž umístila soukromá Škoda Fabia vedená Guyem Wilksem, na devátém místě potom skončil další soukromý vůz Jaroslava Orsáka. "Myslím si, že můžeme být spokojeni, a taky jsme," řekl šéf týmu Škoda Motorsport Michal Hrabánek novinářům po skončení rallye.

V příštích závodech mohou jezdci Škody pomýšlet na ještě lepší výsledek. Rallyeový vicemistr světa Hirvonen, který v Monte Carlu dominoval, se totiž během sezony přesune zpět do mistrovství světa, kde je jedničkou Fordu.

Podle výsledků zimní rallye má z jezdců Škody největší ambice pro další boje Juha Hänninen. "Jsem hodně spokojený. Snažil jsem se jet takticky, příliš neriskovat a výsledkem bylo druhé místo," řekl Hänninen. Během závodu se o druhou příčku přetahoval se Sébastienem Ogierem, který ale musel dvě erzety před koncem odstoupit.

Druhý stálý člen mladoboleslavského týmu Kopecký přišel o šanci bojovat o nejpřednější místa hned na úvod rallye. V první a druhé erzetě ztratil po defektu a špatné volbě pneumatik přes pět minut. "Ve finále jsem tak spokojený. Po problémech, které jsme měli s defekty a nešťastně zvolenými gumami, tak páté místo je více než dobré," řekl Kopecký, jenž se po úvodních problémech dokázal několikrát prosadit mezi nejlepší trojici v jednotlivých rychlostních zkouškách.

Další dva závody IRC se pojedou v březnu v Brazílii a Argentině. Klíčová evropská část sezony potom začne v červnu Sardinskou rallye.

Zdroj
ČTK

Hlavní zprávy