V Monte Carlu vyhrál Hirvonen, škodám patří 2., 3. a 5. místo
Monte Carlo – Fordu vyšla premiéra v šampionátu Intercontinental Rallye Challenge (IRC) s vozem Fiesta S2000. Úvodní Rallye Monte Carlo totiž vyhrál Mikko Hirvonen, který si do IRC odskočil z mistrovství světa. Na stupních vítězů ho doplnili dva piloti Škody – s téměř dvouminutovou ztrátou dojela druhá Fabia Juhy Hänninena, další zhruba minutu a půl potom ztratil třetí Nicolas Vouilloz. Český jezdec Jan Kopecký (Škoda) dojel na pátém místě.

Ačkoli zvítězil jezdec Fordu, Fabia byla nejúspěšnějším vozem 78. ročníku tradiční rallye, která se ovšem podruhé jela jako součást IRC, a nikoli mistrovství světa. Za trojicí továrních jezdců, mezi něž pronikl ještě čtvrtý Sarrazin s Peugeotem 207, se totiž umístila soukromá Škoda Fabia vedená Guyem Wilksem, na devátém místě potom skončil další soukromý vůz Jaroslava Orsáka. "Myslím si, že můžeme být spokojeni, a taky jsme," řekl šéf týmu Škoda Motorsport Michal Hrabánek novinářům po skončení rallye.
V příštích závodech mohou jezdci Škody pomýšlet na ještě lepší výsledek. Rallyeový vicemistr světa Hirvonen, který v Monte Carlu dominoval, se totiž během sezony přesune zpět do mistrovství světa, kde je jedničkou Fordu.
Podle výsledků zimní rallye má z jezdců Škody největší ambice pro další boje Juha Hänninen. "Jsem hodně spokojený. Snažil jsem se jet takticky, příliš neriskovat a výsledkem bylo druhé místo," řekl Hänninen. Během závodu se o druhou příčku přetahoval se Sébastienem Ogierem, který ale musel dvě erzety před koncem odstoupit.
Druhý stálý člen mladoboleslavského týmu Kopecký přišel o šanci bojovat o nejpřednější místa hned na úvod rallye. V první a druhé erzetě ztratil po defektu a špatné volbě pneumatik přes pět minut. "Ve finále jsem tak spokojený. Po problémech, které jsme měli s defekty a nešťastně zvolenými gumami, tak páté místo je více než dobré," řekl Kopecký, jenž se po úvodních problémech dokázal několikrát prosadit mezi nejlepší trojici v jednotlivých rychlostních zkouškách.
Další dva závody IRC se pojedou v březnu v Brazílii a Argentině. Klíčová evropská část sezony potom začne v červnu Sardinskou rallye.