Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Branky, body, vteřiny

Švédská rallye bez ledu? Tady není možné závodit, říká Ogier

Karlstad (Švédsko) – Švédská rallye je tradičně jedinou plně sněhovou rallye v kalendáři mistrovství světa. Jenže letos je všechno jinak. Ve Skandinávii panuje teplé počasí a místo ledu se na tratích objevuje spíše bláto a měkký sníh, místy jsou i suché vozovky. To je podle úřadujícího mistra světa Sébastiena Ogiera vážný problém. Závodit v takových podmínkách bude podle něj velmi nebezpečné.

Sébastien Ogier během Švédské rallye
zdroj: ČTK/AP autor: Micke Fransson

V programu rallye by nakonec mělo být místo 21 erzet jen třináct měřených zkoušek. Ve hře bylo dokonce i zrušení celé soutěže, protože organizátoři nechtěli, aby závodní vozy poničily silnice. Posádky totiž jezdí s pneumatikami s hřeby. A přestože by se ve Švédsku mělo v příštích dnech opět ochladit, nadšeni z aktuálních podmínek nejsou ani jezdci.

Trojnásobný mistr světa Ogier dokonce po absolvování seznamovacích jízd prohlásil, že by bylo lepší rallye zrušit. "Jediné erzety, na kterých můžeme jezdit, jsou v Norsku. Můžeme tam odjet krátkou sprint rallye, to by bylo OK, ale zbytek je šotolinová soutěž a to už je dost nebezpečné," uvedl Ogier pro místní deník Varmlands Folkblad.

Problémem totiž podle něj je, že při jízdě na silnici bez ledu a sněhu pneumatiky rychle ztrácejí speciální hřeby. "A pak je to nebezpečné. Nechápu, proč jsme vůbec absolvovali seznamovací jízdy. Jen jsme bezdůvodně ničili silnice," podotkl francouzský pilot a zdůraznil, že si uvědomuje, že udělat podobné rozhodnutí není lehké. "Jenže tady prostě teď není možné závodit. Omlouvám se za všechny problémy, které by to způsobilo, ale pokoušet se jezdit s hroty na šotolinových cestách je nebezpečné," varoval Ogier.

Na startu bude stejně jako v Monte Carlu chybět Martin Prokop, který se do seriálu zapojí v březnu v Mexiku. Dva vozy naopak nasadí tovární tým Škoda Motorsport, jehož barvy budou hájit Pontus Tidemand ze Švédska a Fin Esapekka Lappi.

Průběžné pořadí MS (po 1 ze 14 závodů):

1. Ogier (Fr./VW Polo-R) 28 b., 2. Mikkelsen (Nor./VW Polo-R) 19, 3. Neuville (Belg./Hyundai i20) 15, 4. Östberg (Nor./Ford Fiesta RS) 12, 5. Lefebvre (Fr./Citroën DS3) a Sordo (Šp./Hyundai i20) oba 10.

Pohár konstruktérů: 1. Volkswagen 43, 2. Hyundai 25, 3. M-Sport Ford 12, 4. Dmack Ford 8.

Zdroj
ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články