Spáčil s Vršeckým touží na Dakaru po první desítce
Praha - Znovu náročnější etapy se závěrečnou gradací na chilském území slibují organizátoři nadcházejícího ročníku Rallye Dakar 2011, který odstartuje na Nový rok v Argentině. Stejně jako v letošním ročníku se na start chystá také Czech Dakar Team, který vysílá do Jižní Ameriky dvě tatrovky a jeden motocykl. Tentokrát bude tým, jehož cílem je umístění v první desítce, obohacen o účast truckového evropského šampiona na okruzích Davida Vršeckého.
Vršecký účast v týmu oznámil již na podzim po skončení závodní sezony, ale sám si tehdy po prvním testování neuměl vysvětlit, jak se dokáže na pouštní speciál aklimatizovat. "Pořád mám pocit, že srovnávat oba závodní stroje nejde a závodění v nich už vůbec ne. Na okruhu si odjedu jízdu a mám klid, ale tady to bude nesmírně fyzicky náročné. Asi si to ani stále nedokážu vlastně představit," vyprávěl v Praze na posledním setkání s novináři před slavnou rallye jezdec Buggyry.
Buggyra spolupracuje s Czech Dakar Teamem především technicky, protože roudnický tým používá rovněž motory Caterpillar. "Do budoucna bychom se rádi pustili do výroby speciálních motorů pro pouštní rallye. Tohle bude pro nás velká škola," potvrdil záměr hlavní inženýr Buggyry Robin Dolejš.
Vršecký bude Spáčilovi krýt záda
Vršecký se přes velké zkušenosti neposadí hned za volant závodní tatry, bude náhradním pilotem ve voze zkušeného Marka Spáčila. "David bude především získávat zkušenosti, za volant se dostane při přejezdech a také pokud bych nemohl já pokračovat kvůli zdravotním problémům," nastínil Spáčil roli slavného jezdce. Třetím mužem ve voze bude navigátor Jan Vodrhánek.
Marek Spáčil:
"To je můj každoroční cíl, který si neplním. Pokud bychom dokázali být navíc v celkovém pořadí do 10. místa, byl bych zcela spokojen."
Ve druhém voze bude pilotem Martin Kolomý, druhým pilotem David Kilián a navigátorem Jaroslav Lamač. Na motocyklu se představí v jasně zelených barvách týmu Jan Veselý, přestože po letošních drsných zkušenostech původně na reparát neměl ani pomyšlení. "Až v létě jsem se nechal nějak zlomit," přiznal.
Motocyklistům a zvýšení jejich bezpečnosti by měl pomoci nový systém závodu, ve kterém budou některé etapy ve stísněném prostoru odděleny; zvlášť pojedou automobily s tahači a zvlášť jinou trasou motocykly a čtyřkolky. Zvýšený důraz na bezpečnost vyzařuje z celé organizace soutěže, do které se přihlásilo 430 posádek, o dvacet procent více než dříve.