Randýsek chválí návrat Dakaru k tradicím a chce ho jet s malou buginou
Čtyřikrát jel Rallye Dakar a chce se na start zase vrátit. Dušan Randýsek startoval v kategorii motocyklů, jel i s buginou, a v příštím ročníku by chtěl závodit v nové kategorii malých bugin. I proto se byl podívat v Jižní Americe i letos. "Je to zábava i sportovní výkon," řekl o této kategorii.
S podmínkami letošního ročníku, který se vrátil k drsným podmínkám, z nichž Dakar vyšel, je Randýsek hodně spokojený. "Po letech, kdy se říkalo, že se Dakar dá odjet s předním náhonem a zimními gumami, je to zpátky tam, kde má Dakar být," řekl čtyřnásobný účastník soutěže. "Je to zase maraton, důležitá je rozvaha a věnovat se hlavně navigaci," dodal spokojeně.
Randýsek se vyjádřil i k silně neověřeným zprávám o tom, že by se příští ročník mohl jet například v Alžíru. "Na Dakaru je to jedna velká drbárna. Byla řeč také o Novém Mexiku i o Botswaně. Organizátoři jsou ale nevyzpytatelní – kde se pojede, to se dozvíme někdy v dubnu, červnu," konstatoval s tím, že jemu je víceméně jedno, kde to bude. "Hlavně ať je to takovýhle závod, ať to není rallyesprint."
Chválil výkon Martina Prokopa, který se drží v nejlepší desítce pořadí automobilů. "To byl jeden z důvodů mé návštěvy na Dakaru, abych se podíval, jak má fungovat tým," konstatoval, že Prokopův šlapal hodně dobře.
Ovšem jeho hlavním cílem v Jižní Americe bylo prohlédnout si malé buginy a situaci kolem nich. "Nesmí být lehčí než 750 kg a motor do 1000 ccm. Organizátoři se touhle kategorií snaží přiblížit podmínky veřejnosti. Je to finančně přístupnější, hodně o pilotech. Zábava i sportovní výkon," konstatoval závodník, který s podobným vozítkem závodil v roce 2016. "Ale od té doby se to posunulo o hodně dál - mají dvě stě koní, vypínání náhonu čtyř kol a rychlostní strop 130 km/h. V celkovém pořadí už mohou být někde kolem dvacátého místa," tvrdí Randýsek.
Sám se s takovým vozítkem chystá na příští ročník Dakaru. "Čekám, s čím příjde fabrika a pak hned začneme auto stavět ve spolupráci s odborníky v republice," řekl. A jak vidí náklady na účast v kategorii, v níž letos jede dvanáct aut? "Je to na úrovni špičkové motorky a jedné čtvrtině nákladů auta," dodal.