Rallyeová sezona začíná tradičně v Monte Carlu, favoritem je obhájce titulu Ogier
Monte Carlo - Na magických tratích v okolí Monte Carla začne nová sezona mistrovství světa v automobilových soutěžích, která má stejného favorita jako v předešlých třech letech. Hlavním aspirantem na vítězství je Sébastien Ogier z Francie. Tovární tým Volkswagenu kraluje seriálu od svého vstupu do rallyeového šampionátu v roce 2013 a Ogier bude usilovat o čtvrtý titul v řadě.
"Soupeři ale nespí a upravili své vozy pro letošní rok, což my jsme samozřejmě udělali také," řekl šéf německého týmu Jost Capito. S ohledem na pravidla však nemohou být změny výrazné. "Musíte se držet homologace. Na stávajícím autě děláme jen menší změny a chceme v tom pokračovat," podotkl Capito.
Dvaatřicetiletý Ogier, který na rallyeovém trůnu nahradil krajana Sébastiena Loeba, věří, že bude vítězit i letos. "Moje chuť vyhrávat se ani po třetím titulu nezmenšila. Určitě kvůli tomu, že se mi podařilo tři roky po sobě ovládnout šampionát, nestojím s rukama v kapsách a nepodléhám žádnému uspokojení," uvedl Ogier.
Potvrdit to chce hned v Monte Carlu, kde bude útočit na třetí triumf v řadě. "Neumím si představit lepší rallye na začátek sezony. Dvakrát jsem zde vyhrál a chci vyhrát i potřetí. Pro mě je to nejdůležitější rallye v roce," podotkl. "Tradičně ale bude hodně záviset na volbě pneumatik a informacích od ledových špionů," poukázal Ogier na každoroční složité podmínky v monackém knížectví a jeho okolí.
Nejvýraznější změny ze soupeřů VW udělal tým Hyundai, který nasadí zcela nový model i20 WRC. Žádná další automobilka se v hlavní kategorii šampionátu oficiálně nepředstaví. Ford i nadále zastupuje privátní tým M-Sport, Citröen své působení ve WRC přerušil. Brit Kris Meeke a Stéphane Lefebvre z Francie však MS s vozy DS3 WRC nadále pojedou.
Český motorsport bude opět zastupovat hlavně Martin Prokop, jenž se však po startu na Rallye Dakar do seriálu zapojí až v březnu v Mexiku. V kategorii WRC2 bude o titul usilovat tovární tým Škody, který budou zastupovat zejména Švéd Pontus Tidemand a Fin Esapekka Lappi. Ve vybraných závodech by se měl představit i Jan Kopecký.