Vršecký o situaci Kolomého: Do Dakaru se vrátí v neděli a chce se ukázat
Dvojnásobný mistr Evropy v tahačích David Vršecký je v pozici šéfkonstruktéra týmu Buggyra spojen i s Rallye Dakar. Vodopád technických problémů Martina Kolomého ve 3. etapě prestižního závodu proto sledoval s napětím. Posádka zkušeného pilota nestihla v časovém limitu dorazit do bivaku, což by v předchozích ročnících znamenalo diskvalifikaci, ale vzhledem ke změně pravidel může a bude po sobotním dnu volna pokračovat. Vršecký potvrdil, že kamion je opraven.
Tatra Kolomého se ve středu zastavila už 100 kilometrů po startu kvůli prasklému kardanu. Posádka sice dokázala kamion v těžko přístupném terénu opravit, jenže musela v dunách přenocovat. "Stalo se to v nejhorším místě etapy. Museli jsme počkat na ráno, protože ve tmě se nedalo v obrovských dunách pokračovat," popsal člen týmu Rostislav Plný.
Rozhodnutí kvitoval také Vršecký. "V dunách je složité jet ve dne, natož v noci. Nedivím se, že kluci počkali až do rána."
Kolomý je momentálně s kolegy z Buggyry v bivaku. "Auto je opravené. Problémů bylo více, nebyl to jen kardan. Startovat bude v neděli, což je fajn, protože můžeme nasbírat ještě spoustu dat," vysvětlil Vršecký.
"Dakar se teď bude přesouvat zpět do písku. I proto je dobře, že budeme mít možnost poměřit síly s ostatními v jeho druhé polovině," dodal.
Skutečností ovšem je, že do konce 41. ročníku zbývá pět etap. "Jsem na Martina opravdu hodně zvědavý. Cítím z něj odhodlání ukázat, jak je schopný závodit. Budu na trní a doufám, že vše bude fungovat tak, jak má."
Jednou a dost!
Vršecký, vynikající okruhový pilot tahačů, má s Dakarem i osobní zkušenosti z roku 2011. Po druhé etapě nicméně musel odstoupit. "Měli jsme vážnou nehodu, šli jsme přes střechu. I proto jsem si řekl, že už nikdy víc," konstatoval.
V pozici šéfkonstruktéra týmu Buggyra se však do extrémně náročného kolotoče vrátil. "S Martinem jsme se na Dakaru seznámili, a když jsem pak viděl, co je schopný zajet, spojili jsme síly a začali bojovat společně," popsal vznik spolupráce.
Přestože už za volantem nesedí, nervozitu vnímá stále - i když v současnosti v odlišné roli. "Když vidím záběry v televizi, jak auta skáčou přes duny a projíždějí mezi obrovskýma šutrama, tak se mi na to dobře nekouká. Z vlastní zkušenosti totiž vím, že stačí jedna malá chybička a vše se může bleskově změnit," zakončil Vršecký.