Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Následuje
Tipsport ELH 2024/2025

Valtr připravuje s rodinným týmem nový kamion, chce jet Dakar 2021

Letošní Rallye Dakar oželel pilot kamionu Jaroslav Valtr. Chystá totiž nové auto, které připravuje tak, aby s ním mohl už v dubnu odjet na první závod do Maroka. A pokud vše půjde, jak má, na start příštího ročníku by se měl v Saúdské Arábii postavit i se svým rodinným týmem. Zpravodajství a sestřihy etap z Rallye Dakar sledujte na ČT sport a webu ctsport.cz.

Jaroslav Valtr v Maroku
zdroj: Jaroslav Valtr

Valtr mohl být na první saúdskoarabské rallye, přednost ale nakonec dal přípravě. "Bylo to rozhodnutí celého týmu. Máme nové auto, dostavujeme ho, k tomu doprovodná vozidla. Ještě nejsme dostatečně připravení a silní na to, abychom tak náročnou rallye absolvovali," vysvětluje pragmaticky.

Když zkušený dakarský harcovník hovoří o týmu, myslí tím rodinu. Spolu s ním totiž jezdí i jeho dva synové.

"Loni jsme se účastnili závodů ve Španělsku - já jako pilot, Jarda jako navigátor, nejmladší Michal jako mechanik. Na Dakar musíme mít profesionálního mechanika. V Maroku se nám pak podařilo zvítězit. Jarda navigoval a vedl si nadmíru skvěle," chválil Valtr.

Úplně nejlepší je podle něj kombinace závodník-mechanik, on sám se ale mezi ně neřadí. "Vidíte to u ruského týmu Kamaz, tam jsou všichni kluci současně mechanici. Já jsem stavař, takže fabriku postavím, ale auto si opravit nedokážu."

Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Dakarské ozvěny

Valtr upřímně říká, že o kamionech ví jen základní informace. "Kde je plyn, brzda, převodovka, k čemu to slouží. A umím to akorát řídit," tvrdí muž, který z Dakaru dvakrát odstoupil kvůli závadě na motoru.

Za léta, co jezdí, vystřídal LIAZ, Iveco i Tatru. A může tedy hodnotit. "Mám tu výhodu, že jsem projel tři značky. Teď jsem se rozhodl, že si postavím svoje auto, které bude konkurenceschopné a závodění nás, doufáme, bude bavit."

V průběžném pořadí jsou po čtvrté etapě na Dakaru všichni tři čeští jezdci v první desítce mezi kamiony. Tedy jak čtvrtý Martin Macík, tak pátý Aleš Loprais i devátý Martin Šoltys. Podle Valtra se to dalo čekat. "Chybí tam zhruba pět špičkových pilotů. Všichni tři naši kluci mají šanci dostat se do desítky, i na pódium."

Jaroslav Valtr v Maroku
zdroj: Jaroslav Valtr

Příští rok se chce na start postavit i on sám. "Určitě. Je to v podstatě Afrika, není to nic nenormálního. Jsou to standardní africké tratě."

Valtr má navíc rád duny a nevadí mu kamení. "Je u toho potřeba přemýšlet. Není potřeba až tak sledovat výsledky a lidi kolem sebe, je potřeba, abych si to já jako pilot i s posádkou užil a výsledky se dostaví," věří.

Nový kamion začne během následujících čtrnácti dní testovat. Následovat budou další testy v březnu a v dubnu už rallye v Maroku. "Bude bohatě obsazená, má tam být 35 kamionů a velká konkurence," těší se Valtr.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články