Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Panorama

Pabiška: Nechci Dakar jen dojet, loňský výsledek chci vylepšit

Praha - Motocyklový jezdec David Pabiška má před sebou nelehký úkol v podobě útoku na své maximum na Rallye Dakar. V lednu obsadil zkušený závodník ve slavné rallye 18. místo a následně prohlásil, že za rok se tento výsledek pokusí vylepšit. A svého cíle se v následujících měsících nevzdal. 

David Pabiška
zdroj: ČTK autor: Radek Petrášek

"Nikdy jsem na Dakar nejel proto, abych ho jen dojel. Když rostou problémy, tak je dojetí nadřazené výsledku. Jdu tam ale závodit. Vždy jsem neměl patřičné štěstí, aby se to odrazilo na výsledku. Přeju si, aby se nás zase drželo štěstí, které je potřeba. Dakar je ale o detailech," řekl Pabiška před dnešním odletem do Buenos Aires, kde bude legendární závod v neděli zahájen.

"Progres by tam měl být a šance na mírné zlepšení taky. Mělo by to jít," uvedl před devátým startem na Dakaru. S přípravou je člen týmu SP Moto Dakar spokojen. "Vždy by toho mohlo být víc, protože jezdit a trénovat se musí. Myslím si ale, že toho bylo relativně dost. Bylo toho trošku více než před Dakarem 2014," řekl Pabiška, který se v průběhu roku zúčastnil řady závodů včetně českého šampionátu v endurovém cross-country. "Dokonce jsem jel i mistrovství Evropy u nás. Zase jsem si čichl k náročným enduro závodům," pochvaloval si.

Oživení zkušeností z krátkých závodů by Pabiškovi mohlo pomoct v kratších etapách. Jeho silnější stránkou v předešlých ročnících Dakaru totiž byly delší a náročnější etapy. "Maličko by se to vylepšit mohlo, ale já jsem už nastavený na výdrž a na výbušnost," pousmál se Pabiška, jenž se na výbušnost snažil zaměřit i tréninky. "Dost toho bylo zaměřené na kardio, oproti loňskému roku to bylo dost odlišné. Doufám, že mě to posune," řekl.

Oproti předchozímu startu bude pro Pabišku novinkou, že bude mít českého týmového kolegu. Na premiérový Dakar se pod jeho vedením chystá Milan Engel, zkušený endurový jezdec s desítkami startů v mistrovství světa.

"Není to rozmar. Naše spolupráce trvá už druhým rokem a věděli jsme, že Milan bude ten, který do Dakaru vstoupí. Jsem rád, že to dopadlo a posháněli jsme na to bankovky. Měla by to být dlouhodobá záležitost, a ne na rok dva. Na víc než tři roky. Měli bychom ho připravit i pro mistrovství světa v dálkových rallye a mimodakarové závodění," řekl Pabiška. Výhodou podle něj je to, že Engel je "hotový" jezdec. "Nemusí se zabývat tím, jak projet zatáčku. Musí řešit jen navigaci," podotkl.

Dakarská rallye v roce 2015 bude z českého pohledu specifická, největší zastoupení na ní totiž budou mít motorkáři, kterých je přihlášeno pět. V minulosti bylo nejvíc posádek kamionů. "Líbí se mi to. Kvitoval jsem, že tam konečně nebudu sám. Je to samozřejmě i tlak na mě, který si ale tolik nepřipouštím. Všichni chtějí zabít krtka," smál se Pabiška, který uvítal zejména start zkušeného endurového jezdce Zdeňka Gottvalda.

Pořadatelé připravili pro účastníky rallye opět náročnou trať, která je dlouhá celkem 9295 kilometrů. Motorkáře čeká 4752 měřených km. "Jsem trochu zklamaný, že se u nás protežují kamiony. Když se na to odborník podívá, tak zjistí, že my motorkáři jedeme o tisíc kilometrů rychlostních zkoušek více než kamiony. A tady se pak všichni předhání, jak hrozně trpí v nepohodě," podotkl Pabiška.

"Kamiony ani auta v některých případech trať nedokážou projet, tak tam naženou motorky a čtyřkolky. Teď budou mít i maratonské etapy, tak se ukáže jejich vyzrálost," dodal Pabiška.

Zdroj
ČT sport, ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články