Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Paralympijský magazín

Ouředníček: Věřím, že se česká auta na Dakar příští rok vrátí

Praha – Před šesti lety se navigátor Tomáš Ouředníček podílel na největším českém automobilovém úspěchu na Rallye Dakar. Spolu s pilotem Miroslavem Zapletalem dojel v prvním ročníku konaném v Jižní Americe na sedmém místě. Letos české posádky v kategorii aubomobilů scházejí, Ouředníček ale doufá, že se na Dakar spolu se Zapletalem znovu vrátí, nejlépe už v příštím ročníku.

Miroslav Zapletal a Tomáš Ouředníček na Dakaru 2010
zdroj: AP autor: Jorge Araujo

Šanci na obhajobu zhatila Ouředníčkovi se Zapletalem na následujícím ročníku těžká nehoda. "Mirka Zapletala museli operovat ještě v Chile, já se naštěstí obešel bez operace. Potom jsme ale museli na rok přestat se závoděním," bilancuje Ouředníček. Do Jižní Ameriky by se však chtěli v následujícím ročníku určitě znovu vrátit. "Mohu závazně říct, že na příští Dakar pojede minimálně jedna, možná i dvě české posádky."

Jedním z nejnepříjemnějších překvapení na probíhajícím ročníku jsou výsledky továrního týmu Peugeotu, který sestavovala dakarská legenda Stéphane Peterhansel. "Dakar pro ně skončil podle mého naprostou katastrofou. A je to do značné míry právě tím, že ten vůz nevyzkoušeli na žádných závodech. Oni sice hodně testovali, ale neměli možnost se porovnat s ostatními na závodech a bylo to vidět od první etapy," soudí Ouředníček.

Je nám líto, video expirovalo.
Dakarské ozvěny

Český navigátor není zrovna velkým příznivcem dvoukolek, které na Dakaru reprezentuje vedle Peugeotu třeba speciál Američana Robbieho Gordona. "Hovořilo se o tom, že ve dvoukolkách bude budoucnost Dakaru. Mimo jiné v ní jel třeba i Adam Malysz, pro kterého jsme v minulosti stavěli auto. Takže jsem čekal, že ta rallye bude postavená právě pro ně. Ukázalo se, že tomu bylo právě naopak, a doplatil na to nejen Peugeot," vysvětluje Ouředníček.

Právě Malysz patří k velkým smolařům letošního ročníku, jeho speciál SMG už na konci druhé etapy doslova lehl popelem. "Adam začínal na našich autech, pak dlouho jezdil s Toyotou, se kterou měl velmi dobré výsledky. Letos si nechal připravit dvoukolku od Phillipeho Gache a asi to nebyla dobrá cesta. Když vám takhle shoří auto na hromádku, tak to je katastrofa, ale on je velký bojovník a určitě se vrátí," domnívá se Ouředníček.

Hlavní zprávy

Nejčtenější články