Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Následuje
Branky, body, vteřiny

Ouředníček: Věřím, že se česká auta na Dakar příští rok vrátí

Praha – Před šesti lety se navigátor Tomáš Ouředníček podílel na největším českém automobilovém úspěchu na Rallye Dakar. Spolu s pilotem Miroslavem Zapletalem dojel v prvním ročníku konaném v Jižní Americe na sedmém místě. Letos české posádky v kategorii aubomobilů scházejí, Ouředníček ale doufá, že se na Dakar spolu se Zapletalem znovu vrátí, nejlépe už v příštím ročníku.

Miroslav Zapletal a Tomáš Ouředníček na Dakaru 2010
zdroj: AP autor: Jorge Araujo

Šanci na obhajobu zhatila Ouředníčkovi se Zapletalem na následujícím ročníku těžká nehoda. "Mirka Zapletala museli operovat ještě v Chile, já se naštěstí obešel bez operace. Potom jsme ale museli na rok přestat se závoděním," bilancuje Ouředníček. Do Jižní Ameriky by se však chtěli v následujícím ročníku určitě znovu vrátit. "Mohu závazně říct, že na příští Dakar pojede minimálně jedna, možná i dvě české posádky."

Jedním z nejnepříjemnějších překvapení na probíhajícím ročníku jsou výsledky továrního týmu Peugeotu, který sestavovala dakarská legenda Stéphane Peterhansel. "Dakar pro ně skončil podle mého naprostou katastrofou. A je to do značné míry právě tím, že ten vůz nevyzkoušeli na žádných závodech. Oni sice hodně testovali, ale neměli možnost se porovnat s ostatními na závodech a bylo to vidět od první etapy," soudí Ouředníček.

Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Dakarské ozvěny

Český navigátor není zrovna velkým příznivcem dvoukolek, které na Dakaru reprezentuje vedle Peugeotu třeba speciál Američana Robbieho Gordona. "Hovořilo se o tom, že ve dvoukolkách bude budoucnost Dakaru. Mimo jiné v ní jel třeba i Adam Malysz, pro kterého jsme v minulosti stavěli auto. Takže jsem čekal, že ta rallye bude postavená právě pro ně. Ukázalo se, že tomu bylo právě naopak, a doplatil na to nejen Peugeot," vysvětluje Ouředníček.

Právě Malysz patří k velkým smolařům letošního ročníku, jeho speciál SMG už na konci druhé etapy doslova lehl popelem. "Adam začínal na našich autech, pak dlouho jezdil s Toyotou, se kterou měl velmi dobré výsledky. Letos si nechal připravit dvoukolku od Phillipeho Gache a asi to nebyla dobrá cesta. Když vám takhle shoří auto na hromádku, tak to je katastrofa, ale on je velký bojovník a určitě se vrátí," domnívá se Ouředníček.

Hlavní zprávy

Nejčtenější články