Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Následuje
Cyklotoulky

Ouředníček: To, co musí závodníci prožívat, je opravdové peklo

Praha – Účastníkům Rallye Dakar 2017 i nadále komplikují život neočekávané klimatické zvraty. 39. ročník má za sebou sedm etap. Pondělní museli organizátoři vzhledem k rozmarům počasí zkrátit z původně plánovaných 322 na 161 kilometrů. Zpráva se mezi jezdci pochopitelně nesetkala s pozitivními reakcemi.

"Pro vedoucí závodníky znamenalo rozhodnutí pořadatelů nižší riziko chyby. Naši měli naopak menší šanci stáhnout náskok konkurence," prohlásil Ouředníček, který v listině startujících tentokrát chybí.

Musel totiž přehodnotit sezónní plány. "Bojoval jsem o to, abych se mohl zúčastnit. S ohledem na změny v mém týmu jsme nicméně nestihli finalizovat smlouvu a start museli odložit," vysvětlil Ouředníček. "Když ale vidím výkyvy počasí, jsem skoro rád, že tam nejsem. To, co tam musí závodníci prožívat, je opravdové peklo," doplnil.

Než se přesunul za volant, působil dlouhé roky jako navigátor. Prestižní Dakar absolvoval čtyřikrát a stále je v této roli držitelem nejlepšího českého umístění v kategorii osobních automobilů. Časté změny harmonogramu jsou podle něj nemilou komplikací.

"Je to šílené. Pamatuji si, že jsem v roce 2009, kdy byl první jihoamerický Dakar, strávil šest hodin denně změnami v roadbooku. Letos dostali navigátoři úplně nový roadbook s původně naplánovanými trasami, takže práce navíc pochopitelně přibyla," pokračoval Ouředníček.

Rekord stanovil po boku Miroslava Zapletala, jenž se podílel na konstrukci vozidla Martina Prokopa, největší dakarské automobilové naděje. "Martinovo auto stavěl právě Mirek," připomněl práci svého bývalého kolegy.

Lákavou možnost startu v Africe oželel  

Ve hře byla místo Dakaru také účast na souběžně pořádaném závodu Africa Eco Race, kterého se z českých jezdců účastní Tomáš Tomeček, Jaroslav Valtr a Miroslav Zapletal.

"O Africe jsem přemýšlel hodně, protože Jean-Louis Schlesser, hlavní organizátor tohoto podniku, mi dal velmi speciální nabídku. Nakonec jsem se však z čistě pragmatických důvodů rozhodl odmítnout. Chci jezdit celou sezonu 2017 a absolvovat Dakar 2018," nastínil své plány Ouředníček.

Počínaje letošním rokem se hodlá maximálně zaměřit na kariéru za volantem. "Musím přiznat, že řízení je mnohem lepší. Navigování je opravdu velká dřina, což si málokdo uvědomuje. Tělo dostává strašným způsobem zabrat, takže už raději budu řídit," dodal.

Prokop může skončit v TOP10

Martina Prokopa podporuje z navigátorské pozice Ilka Minorová. Jednačtyřicetiletá Rakušanka prožívá v Jižní Americe ostrý debut. "Ilka je skvělá navigátorka. Má výborné reference z WRC a měla velmi schopného školitele Tima Gottschalka," pochválil německého vítěze Dakaru z roku 2011 po boku Nassera Al-Attiyaha.

Ouředníček vnímá přínos Minorové za velmi důležitý. Celkově prorokuje česko-rakouské posádce umístění v nejlepší desítce. "Moc bych jim to přál," zakončil čtyřnásobný účastník nejslavnějšího motoristického měření sil. Vítězem probíhajícího ročníku se podle něj stane Stéphane Peterhansel z Francie.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články