Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Svět motorů

Ouředníček se chystá na Dakar se speciálem Toyoty. Odměna za naše výkony i vytrvalost, raduje se

Tomáš Ouředníček by měl na další ročník Rallye Dakar vyrazit se speciálem Toyota Hilux GR T1+. S identickým vozem, s nímž si Násir Attíja z Kataru letos připsal pátý triumf na slavné soutěži, by chtěl vylepšit své maximum, kterým je 17. místo z roku 2019. Projekt Toyota Gazoo Racing Czech je však víceletý a Ouředníček věří, že bude v budoucnu schopen bojovat s absolutní špičkou v kategorii.

David Křípal a Tomáš Ouředníček
zdroj: Toyota ČR

"Prakticky všechny vozy, se kterými jsme v minulosti Dakar jeli, jsme se pokoušeli i vyvíjet. Vždy jsme toužili po tom, abychom měli auto, které je hotové, a nebrzdila nás technika. To se snad teď stalo," řekl Ouředníček na slavnostním představení vozu a dalších týmových plánů.

"Dostat se do vozu od nejlepšího závodního týmu světa je snem každého jezdce. Na tom, abychom získali příležitost usednout právě do špičkové Toyoty, jsme tvrdě pracovali dlouhou dobu. Je to velká odměna za naše výkony i vytrvalost," podotkl brněnský rodák, který startoval na Dakaru osmkrát.

Ouředníček bude mít speciál Toyota Hilux k dispozici v Česku, hlavní servis však bude zajišťovat belgický tým Overdrive. Stejně, jako to bylo doposud například v případě Attíji.

"Důležité ale je, že auto bude tady v Česku, a můžete tak prakticky každý týden trénovat. Potřebujeme teď najezdit kilometry, protože auto je o 30 centimetrů širší než standardní auto. A na to si musíme zvyknout," řekl Ouředníček.

První rallye, kterou by chtěli absolvovat, je v závěru července Baja Aragon ve Španělsku. "Nepůjde nám ale o výsledek. Chceme se s autem hlavně naučit jezdit," podotkl.

Při pohledu do budoucnosti má Ouředníček smělé plány. "Pro nás by byl super výsledek dostat se do top 10 a v dalších letech bychom pomýšleli i na top 5. Teprve se ale ukáže, zda dokážeme náš progres posouvat. V kategorii T1+ je obrovská konkurence a je tam sedm velkých výrobců," řekl Ouředníček.

Historicky nejlepším českým výsledkem mezi automobily je šesté místo Martina Prokopa z roku 2019. "Určitě máme před sebou horizont pěti let," dodal Ouředníček.

Zdroj
ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články