Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Následuje
Spengler Cup 2024

Ouředníček pojede na Dakaru po letech opět ve svém týmu

Automobilový jezdec Tomáš Ouředníček se po třech letech v mezinárodním týmu South Racing vrací do barev vlastního týmu. Na lednové Rallye Dakar pojede opět s vozem Ford, který ale připravovali jeho mechanici. Při sedmém startu na slavné soutěži se představí stejně jako v minulosti pod hlavičkou týmu Ultimate Dakar Racing.

Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Ouředníčkovi se povedlo zprovoznit dakarský speciál na poslední chvíli

"Mohli jsme pokračovat se South Racingem, ale tým se v poslední době začal více starat o kategorii SSV, malé bugginy, a my jsme měli pocit, že auta pro ně už nejsou stěžejní. Proto jsme se vrátili ke svému týmu a už to tak asi navždy zůstane," řekl Ouředníček.

Návrat do vlastních barev pro něj znamenal i nemalé problémy. Mechanici vůz připravovali ještě v noci a práci budou mít i v lednu před startem rallye.

"Včera večer nám při kontrole zachroustala převodovka, takže jsme ji museli na poslední chvíli měnit, protože jsme nechtěli riskovat výměnu v Saúdské Arábii. Dnes nám zase nešlo nastartovat, takže se inženýr musel připojit přes vzdálenou plochu a nastavit systémy. Prostě drama až do konce," popisoval patálie Ouředníček.

Až přímo v Saúdské Arábii, kde se Dakar v lednu pojede poprvé, ho čeká první testování nově postaveného vozu. "To jsem bohužel manažersky nevyladil. Pod tlakem rodiny odlétáme až 1. ledna a moc času tam nebude. Bohužel s tím nic neuděláme. Opakuje se nám rok 2017, kdy nebylo auto po výměně motoru otestované a pak se nám to strašně vymstilo. Každou etapu jsme řešili nějaký technický problém. Snad to tentokrát dopadne lépe."

Padesátiletý jezdec startoval na minulém Dakaru s vozem Martina Prokopa. Svůj speciál měl totiž poničený po velké nehodě v Maroku.

"Trošku jsme jednali o tom, že bych u něj pokračoval, ale věděl jsem, že máme naše auto, a taky jsem věděl, že Martin Kolomý už nebude v Buggyře, tak jsem se za něj i trošku přimlouval, aby jel tam. Jsme kamarádi," řekl Ouředníček.

I přes všechny možné problémy s nevyzkoušenou technikou myslí vysoko. "Mám sen, abychom se podívali zase do top 10. To je meta, po které bych možná uvažoval i o konci aktivní kariéry," řekl Ouředníček, jehož dosavadním maximem je letošní 17. místo. V roce 2009 byl navigátorem Miroslava Zapletala a dojeli sedmí.

Zdroj
ČT sport, ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články